OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om Kontaktcenter
Uddevallas Kontaktcenter är din väg in för alla olika typer av frågor som rör din kommun.
Vi finns till för både invånare, besökare och företagare. Vi hjälper dig att få svar på dina frågor via telefon, e-post, sociala medier eller när du besöker oss på Rådhuset. Vårt mål är att:
- Förenkla och förbättra den kommunala servicen.
- Vara med och bidra till en effektivare och kundorienterad kommunal verksamhet.
- Vi ska hantera 80 % av alla frågor och ärenden som kommer in till kommunen.
Så vill du vara med och göra skillnad för boende, besökare och företagare? Välkommen med din ansökan!
Om jobbet
Vi finns till för våra kunder och som kommunvägledare hos oss är ditt största fokus att hjälpa våra kunder att få svar på sina frågor och ärenden. Stor del av våra dagar består av att vi svarar i telefon, e-post eller tar emot besökare för att underlätta kundernas vardag. Hos oss är kundservice i fokus och vi stöttar varandra för att leverera ett så värdeskapande arbete som möjligt.
Arbetsuppgifter
- Du kommer att hjälpa våra kunder att få svar på sina frågor genom att svara i telefon, e-post, i sociala medier eller ta emot besök i vår reception på Rådhuset.
- Du hjälper våra kunder att hitta det de söker efter på uddevalla.se och våra verksamhetssystem.
- Du är med och stöttar våra verksamheter genom att handlägga regelstyrda ärenden, dokumentera och registrera alla våra ärenden.
Som kommunvägledare spelar du en nyckelroll genom att ge snabba och korrekta svar på kundernas frågor och hjälper till att komma i kontakt med rätt personer i kommunen.
Vem söker vi?
- För dig är kundservice A och O vilket du visar genom att vara tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig själv för att överträffa kundernas förväntan.
- Du har en god pedagogisk kommunikationsförmåga. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och du har god förståelse för hur människor tar till sig budskap utifrån olika förutsättningar.
- För att lyckas i rollen har du förmågan att skapa tillit och förtroende för både kunder och dina medarbetare.
- Du ska ha bra samarbetsförmåga och trivas med att arbeta i grupp där du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt.
- Du behöver vara stresstålig vilket du visar genom att vara lugn och trygg i stressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker.
Du har ett genuint intresse för service och trivs av att hjälpa andra. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Kravspecifikation
- Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
- Du har god datavana och förmåga att lära dig att hantera olika verksamhetssystem
Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning eller annan utbildningsbakgrund och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är även meriterande om du har ytterligare språkkunskaper.
Urval kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078