OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.
Visste du att vid kontakt med Eslövs kommun är det första du möter ofta vårt Kontaktcenter? Vare sig du besöker stadshuset, ringer eller mailar in för att få hjälp med en fråga eller ett ärende. I Kontaktcenter finns det sex medarbetare som välkomnar dig till Eslöv och gör sitt bästa för att ge dig svar på din fråga eller för att guida dig till rätt handläggare. Kontaktcenter svarar på i snitt 150 samtal per dag och person!
ARBETSUPPGIFTER
Vi i Eslövs kommuns kontaktcenter söker en engagerad vikarie då en i vårt glada gäng går på föräldraledighet!
I kommunvägledarens arbetsuppgifter ingår alla delar av Kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefoni, besök och vägledning i många olika frågor. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, du vet aldrig vad personen i nästa samtal vill eller behöver. Du blir på många sätt Eslövs ansikte utåt eftersom samtalet med dig och det bemötande du har kan vara första intrycket för den som kontaktar Eslövs kommun. Uppdraget kräver stor flexibilitet och kapacitet i utförandet av arbetsuppgifterna. Att jobba lösningsfokuserat är en förutsättning för att lyckas.
Kontaktcenters uppdrag utvecklas hela tiden och till stor del efter medborgarnas behov, i nära samarbete med kommunens olika verksamheter. Du ska vilja arbeta i en miljö med kontinuerlig utveckling och förändring. Du kan även komma att ha som uppgift att besöka verksamheter och tala inför grupp om Kontaktcenter, statistik och liknande. Du tillhör avdelningen Servicecenter under Serviceförvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet av att ha arbetat i kundtjänst eller liknande under minst 1 år inom de senaste 5 åren är ett krav.
Rollen innebär att du arbetar med människor. Här är det viktigt att visa intresse och ha förståelse för andra. Du måste passa in i gruppen och bidra till god laganda. Du får inte vara rädd för att rådfråga andra.
Vi söker dig som har en genuin servicekänsla och som tar dig an varje möte med energi, engagemang och ett utmärkt bemötande. Som person är du lösningsfokuserad och har en positiv attityd. Du kan jobba i högt tempo, är ansvarstagande och lämnar inget åt slumpen.
Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att lära dig nya områden.
Du har minst gymnasiekompetens.
Du har mycket god datorvana och vana att arbeta i systemverktyg samt goda kunskaper i Officepaketet och informationssökning på Internet.
Du har erfarenhet av arbete i kundtjänst eller liknande och är van och bekväm i att möta nya människor.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier är meriterande.
Erfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande.
Högskolexamen till exempel inom service management är meriterande.
Erfarenheter av att arbetat i just ett Kontaktcenter är meriterande.
Du talar och skriver svenska obehindrat.
Du talar och förstår engelska så att du kan hålla ett flytande samtal.
Kunskaper i andra språk är meriterande.
Givetvis är du mycket samhällsintresserad och nyfiken på vad som händer i kommunen du jobbar i.
ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/eslovs-kommun-som-arbetsgivare/
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma Recruit 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Arne Ståhl
0413-621 79
Avdelningschef Cecilia Linderberg
0413-620 51
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62425
Enhetschef Ylva Hjerén
0413-62425
Fastighetschef Niklas Helgesson
0413 - 621 22
Utvecklingschef Elsa von Friesen
0413-62000
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62208
Tf IT-chef Anders Rönnerstål
0413 - 622 76
Enhetschef Jan Larsson
0413 - 62127
Avdelningschef Frida Andersson
0413-62646