OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att ge service till kunder, medborgare och anställda, gillar att skapa relationer och förmedla den bästa servicen? Då kanske det här är en tjänst för dig. Vi söker timvikarie till vårt servicecenter som tillhör administrativa avdelningen i kommunförvaltningen för Borgholms kommun.
Vi är ett litet dynamiskt team på 3 personer, men hela servicecenter och administrativa enheten omfattas av 11 personer.
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 900 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.
Vi rintervjuar löpande, så sök redan idag!
ARBETSUPPGIFTER
I Servicecenter svarar vi på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer som kommer in via telefon, e-post, e-tjänst eller besök. Servicecenter fungerar som en väg in för alla ärenden som hanteras i kommunen och kommunvägledarna ska kunna besvara en stor del av de frågor som dagligen kommer till kommunen.
Som kommunvägledare bidrar du till att kommunens invånare och besökare får bästa tänkbara service. Det innebär att du informerar, svarar på frågor och ger råd utifrån invånarnas behov. Ditt främsta arbetsverktyg är telefon och dator och vi arbetar i flera olika verksamhetssystem. Servicecenter har ett spännande uppdrag där vi arbetar tillsammans med för att utveckla invånar- och besökservicen. I ditt arbete ingår också att tillsammans med övriga kommunvägledare ständigt utveckla verksamheten.
KVALIFIKATIONER
För att trivas hos oss ska du vara en serviceinriktad person som tycker om att arbeta tillsammans med andra. Vi söker dig som är en serviceinriktad, positiv och utåtriktad person, som har en lämplig gymnasieutbildning eller annan utbildning som är relevant för tjänsten och som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång, det är meriterande med tidigare erfarenheter från kundservice och från kommunal verksamhet. Då vi jobbar i en verksamhet som är i ständig förändring ser vi att du är en person som kan arbeta i högt tempo och fokuserat med många frågor samtidigt. Du är flexibel och har lätt för att prioritera bland olika arbetsuppgifter samt är lösningsfokuserad och har mycket god samarbetsförmåga. Du behöver vara tydlig och pedagogisk i din kommunikation både muntligt och skriftligt och alltid ha ett trevligt bemötande. Du är en person som är nyfiken och tar egna initiativ för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss är det viktigt att du tycker om att arbeta mot uppsatta mål då vi arbetar med måluppföljning på både grupp och individnivå.
Därtill är du bra på att prata och skriva svenska och engelska. Fler språk är ett plus. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och ha intresse för att arbeta med digitala system.
Vid tillsättningen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!