OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Håbo kommun är en attraktiv tillväxtkommun i Mälardalen där naturen alltid finns runt hörnet, samtidigt som de större städerna i vår närhet enkelt kan nås med bra kommunikationer.
Vi jobbar ständigt med att vara en attraktiv arbetsgivare och värdesätter våra medarbetares bidrag till verksamheternas utveckling.
Välkommen till Sveriges viktigaste jobb i Håbo kommun!
Arbetsuppgifter
Som invånare ska man inte behöva veta hur kommunen är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att ge effektiv service.
Som medarbetare i vårt Kontaktcenter kommer du att arbeta med allt från att ge information och vägledning till att handlägga enklare ärenden. Detta kommer att ske dels genom telefonkontakt dels genom personliga besök i kommunhuset. Exempel på uppgifter är:
•Ge allmän samhälls- och kommuninformation
•Ta emot ansökningar och anmälningar.
•Hjälpa till att fylla i blanketter.
•Ge support till e-tjänster.
•Hantera synpunkter och felanmälningar.
•Ärendehandläggning enligt överenskommelse med förvaltningarna.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet från kundservice och/eller kommunal eller annan offentlig verksamhet. Du är en erfaren datoranvändare, är mycket van vid informationssökning och att arbeta med it-baserade verksamhetssystem. Du får gärna ha högskoleutbildning men annan utbildningsbakgrund kopplat till "rätt" arbetslivserfarenhet kan också bedömas som lämplig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna manliga sökanden.
Personliga egenskaper
Du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du är en lugn och stabil person som arbetar fokuserat och är kontrollerad i stressituationer. Du har förmåga att arbeta självständigt och förstår värdet av teamarbete. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens.
Språk
Goda kunskaper svenska och engelska. Du har lätt att ta in information och förmedla den till andra. Då Kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.
Tillträde
Under januari/februari 2017.
Sysselsättningsgrad
Heltid, graviditetsvikariat cirka 1 år.
Lön
Månadslön, individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Sista ansökningsdag
8 december 2016.
Inkomna ansökningar behandlas fortlöpande och kallelse till intervju kan komma att ske före ansökningstidens utgång.
Vi ser gärna manliga sökande då det är en kvinnodominerad arbetsplats.
Vi sköter rekryteringsarbetet själva och avsäger oss all kontakt med rekryteringsbolag.
Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.