OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223468
Arbetsuppgifter
Kontaktcenter är vägen in till Malmö stad för medborgaren för att enklare och snabbare få svar på sina frågor. Vårt uppdrag är att optimera tillgänglighet, service och bemötande samt stärka medborgarens möjlighet till likvärdig service. Verksamheten består idag av ca 55 kommunvägledare som möter medborgaren via telefon, epost, chatt, sociala medier eller via geografisk platsnärvaro med fysiska medborgarmöten på Rosengård, Värnhem och Stadshuset.
Vi behöver utöka vårt team och söker nu sex medarbetare visstid.
Kommunvägledarens arbetsuppgifter innefattar att ge information och vägledning till Malmöbon. Som kommunvägledare söker du efter medborgarens svar i vårt ärendehanteringssystem.
Våra arbetsuppgifter är schemalagda och innebär daglig kontakt med medborgaren främst via telefon och digitala medier. Vi hjälper medborgaren genom att ge information och vägleda till självservice, vi tar emot synpunkter och felanmälan, hantering görs utifrån överenskomna rutiner med förvaltningarna. Kommunvägledaren använder många olika digitala system, tjänster och behöver förhålla sig till medier och information på ett kritiskt ansvarsfullt sätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att ha kundfokus, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. För att lyckas och trivas i ditt uppdrag är det viktigt att du kontinuerligt provar nya idéer och arbetssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Följande kvalifikationer är ett krav för tjänsten:
Minst 60 högskolepoäng eller avslutat YH/KY utbildning inom: service, administration eller kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig.
Två års arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet där du har arbetat med service och kundbemötande som t.ex kontakt och informationscenter, resebyrå, hotell, restaurang eller turism.
Erfarenhet av digitala arbetssätt och erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg (tex ärendehanteringssystem, sociala medier, chatt) i arbetet samt informationssökning.
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Meriterande:
Högskolexamen till exempel service management.
Tidigare kontaktcentererfarenhet.
Om arbetsplatsen
Kommuntjänster har drygt 600 anställda inom sex olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Visstidsanställning 8 månader
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 6
Tillträde: 6 mars 2023
Övrigt
I denna rekrytering ersätts det personliga brevet av urvalsfrågor för att alla kandidater ska bli bedömda likvärdigt. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98