OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor stödfunktioner ansvarar för kommunens övergripande stabs- och stödfunktioner såsom exempelvis ekonomi, digitalisering, upphandling, näringslivsfrågor, HR-frågor, kommunikation, kansli och medborgarservice. Sektorn ansvarar även för fastighetsfrågor och serviceproduktion i form av måltider, lokalvård, vaktmästeri och grönyteskötsel. Tillsammans underlättar vi för kommunens övriga sektorer att fokusera på sin verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är en kombinationstjänst mellan befattningarna kommunvägledare och personaladministratör.
Som kommunvägledare:
Kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla avdelningar, från det sociala till det tekniska området. Ibland handlar det om att ge vägledning och ibland att vara behjälplig med att ta emot och behandla olika ansökningar. Du kommer även utföra en del rutinmässig handläggning av ärenden.
Du kommer dels att vara i receptionen men också i vår kundtjänst/telefon.
Som personaladministratör:
Vi har nyligen startat upp ett digitalt personalarkiv och du kommer att vara en nyckelperson i det utvecklingsarbetet framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av arbete i personalarkivet. En arbetsuppgift är att löpande scanna in fysiska handlingar från personalakterna till kommunens digitala personalarkiv. Det handlar också om att gallra innehållet i personakter utifrån kommunens fastställda dokumenthanteringsplan.
Övriga personaladministrativa arbetsuppgifter är ex.vis uppföljning av följsamhet i relation till kommunens riktlinjer och policys inom personalområdet och mindre utredningar och sammanställningar inom personalområdet. Därutöver övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter inom det personaladministrativa området.
Vikariat om initialt 8 månader med möjlighet till förlängning. Anställningen omfattas av årsarbetstid, innebärande flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov. Arbetet i Medborgarservice innebär att arbetstiden måste anpassas till medborgaservice öppettider.
KVALIFIKATIONER
Arbetet ställer stora krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer.
Tjänsten kräver adekvat eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i kundtjänst/reception och det är meriterande om du har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd. Meriterade är även arbetserfarenhet från serviceyrken och/-eller kommunikations- och webbarbete.
Som person är du initiativrik och lösningsinriktad, du har tålamod och god förmåga att kommunicera samt har ett positivt och professionellt bemötande. För arbete i kommunens personalarkiv krävs att du är en person med hög integritet och noggrannhet i administrativt arbete. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter förmåga att arbeta självständigt liksom i grupp.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Förskolechef Anna Johannisson
0303-73 25 85
Förskolechef Lena Lindberg
0303-73 25 54
Förskolechef Annelie Schön
0303-73 25 77
Förskolechef Maria Brodd
0303-73 84 09
Förskolechef Ann-Sofie Samuelsson
0303-73 86 91
Förskolechef Agnetha Hogmalm
0303-73 25 75
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0303-73 00 00
Förskolechef Ann-Sofi Samuelsson
0303-73 86 91
Enhetschef Christina Kirpensteijn
0303-738108
Rektor Helena Zell
070-4618412