Kompensation & förmånsspecialist, SSAB

Kompensation & förmånsspecialist, SSAB

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Som Kompensation och förmånsspecialist är du med och skapar en ny roll med ett fokus att stötta organisationen nationellt med din kompetens inom dessa frågor, såväl strategiskt som operativt.

Med ett nationellt perspektiv och i tätt samarbete med det globala Comp & Ben-teamet kommer du att ansvara för att de globala policyerna får en lokal tillämpning utifrån vårt svenska regelverk och avtal.

Du kommer att vara en del av SSAB Special Steels HR-team som arbetar tillsammans för att bidra till att utveckla en högpresterande organisation.

SSABs huvudproduktionsanläggningar finns i Sverige, Finland och USA och divisionen Special Steels har verksamhet i över 50 länder.



SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. De utvecklar höghållfasta stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster för bättre prestanda utifrån ett hållbarhetsperspektiv.
SSAB ligger i teknikutvecklingens framkant och kommer som första stålföretag i världen att tillverka fossilfritt stål 2026. Nu erbjuds du en möjlighet att få vara med på deras spännande resa.


SSABs vision ”En starkare, lättare och mer hållbar värld” genomsyrar hela verksamheten!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Kompensation och förmånsspecialist är en bred roll som spänner över tjänstepension, tjänstebilar, lönerevision, ett brett utbud av förmåner samt att vara nationell expert på skatte-, försäkrings- och pensionsfrågor. Du kommer att agera sakkunnig och expert med ett ansvar att ta reda på vad som gäller för att sedan ta det vidare till hela HR-organisationen. Att stötta, hantera och administrera olika individärenden, inom kompensations- och förmånsfrågor, ligger i ditt operativa ansvar.

Rollen innebär ett långsiktigt strategiskt arbete samtidigt som det kommer snabba frågeställningar och projekt som kräver snabba svar och ett stort fokus för att nå resultat. Resultaten uppnår vi genom att ge stort ansvar och att lita på varandra. Detta skapar också grunden för en rolig arbetsplats.

Vi ser att du är en omvärldsanalytiker med ett intresse för trender på marknaden där du håller dig uppdaterad inom kompensation och förmånsfrågor och gärna lyfter förslag på förmåner att implementera till våra anställda för att SSAB ska fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare.

Din profil

Vi söker dig som vill jobba med kompetenta HR kollegor i en internationell miljö med stora möjligheter för den personliga utvecklingen. För att passa in hos oss tror vi att du har förmågan att se helheter och hur HR-processerna påverkar/interagerar med varandra. Som person tror vi att du har en naturlig förmåga att bygga relationer på ett förtroendegivande sätt, såväl internt som externt och du tycker att kundfokus är viktigt. Du driver självständigt nya initiativ inom och utanför ramarna för ditt eget arbete och du planerar ditt arbete på ett realistiskt och strukturerat sätt. Du är väl medveten om dina styrkor och när du behöver ta hjälp av andra.



Vi lägger stor vikt vid personlig potential i urvalet men för att lyckas i rollen behöver du ha:

- Eftergymnasial utbildning inom HR/personal eller motsvarande i relevant utbildningsområde
- Kurser inom arbetsrätt och/eller lön
- Några års arbete inom HR och lön
- Deltagit i projekt/jobbat i projektform
- Erfarenhet i frågor kring kompensation och förmåner
- Kunskap inom tjänstepension och försäkring, ITP regelverk och SAF-LO
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Erfarenhet av frågor kring förmånsbeskattning, skattefrågor, tjänstebilar och kurser inom försäkring ser vi som meriterande

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil och lockas av ovanstående uppdrag, tveka inte att ansöka redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;



Ansvarigt rekryteringsteam hos Unik Resurs är;

- Petra Meyer Gardelin, petra.meyer-gardelin@unikresurs.se 076 – 778 15 08

- Jenny Askling, jenny.askling@unikresurs.se 0704- 84 00 36

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024