OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi verkar för att attrahera, engagera och stödja våra kunder med ambitionen att fortsatt vara förstahandsvalet i Umeåregionen.
Område Kund & Kommunikation söker en kompetenschef till team Marknadsföring & Kommunikation. Är det du?
Bli en del av vår gemenskap!
Som du kanske vet är vi det enda energibolaget som satsar helhjärtat på Umeå med omnejd. Allt vi gör, gör vi för Umeå. Tillsammans med våra kunder jobbar vi för att världens bästa region ska bli mer hållbar, enklare att bo i och roligare att leva i. För alla. För det här är ditt Umeå.
Ditt uppdrag
Kund & Kommunikation ansvarar för att bygga, vårda och utveckla kundrelationer genom försäljning, kundservice, marknadsföring och kommunikation. Med hög tillgänglighet finns vi där våra kunder finns, för att stärka varumärke, produkter och tjänster.
Som kompetenschef har du personal-, arbetsmiljö- och säkerhetsansvar och verkar för löpande kunskapsdelning och kompetensutveckling. Du ansvarar för att stötta, coacha och utveckla individer. Vi söker dig med genuint intresse för att utveckla människor, såväl beteenden som kompetens.
Du är en aktivt närvarande ledare som skickligt balanserar chefs- och ledarrollen. Öppet och transparent förmedlar du lugn och tydlighet vid frågetecken och osäkerhet. Du arbetar sakorienterat med löpande feedback. Med stor ödmjukhet och med prestigelöshet lyckas du skapa förutsättningar för både team och individ att växa.
Inom Umeå Energi praktiseras delat ledarskap, mellan kompetenschef och leveransledare. Uppdraget sker i nära samarbete med leveransledare. Som kompetenschef ansvarar du för att samordna och säkerställa resurser i dialog med leveransledare, för optimal leverans och måluppfyllnad.
Du är strukturerad och driven och dina kollegor uppskattar ditt goda samarbete. Du skapar goda relationer inom organisationen och arbetar för att främja samarbete så att vi på mest effektiva sätt nyttjar det engagemang och den kompetens som finns.
Kompetenschef Marknadsföring & Kommunikation ansvarar för:
- Medarbetarsamtal/lönesamtal/individuella avstämningsmöten
- Rekrytering och bemanning
- Personalprocesser, inklusive eventuell rehabilitering
- Organiserar teamets gemensamma möten, exempelvis arbetsplatsträffar, teamträffar med mera
- Organiserar process för årsplanering
- Beslutar om innehåll i årsplanering för aktiviteter och budget kopplat till personal
- Medverkan i koncerngemensamt forum för kompetens, Kompetensforum
- Driver utifrån uppsatta mål förändrings- och utvecklingsarbete
- Personalfrågor
Område Kund och Kommunikation ansvarar för att bygga och utveckla Umeå Energis varumärke utifrån varumärkesstrategin. Här finns ansvaret för försäljning av Umeå Energis erbjudanden samt kundsupport och kundservice i alla kanaler. Vi arbetar med att ständigt optimera våra marknadsförings-, försäljning- och kundservicekanaler och säkerställa en enhetlig, enkel och attraktiv kundupplevelse. Vidare ansvarar vi och möjliggör intern information inom koncernen.
Din bakgrund
Vi söker dig med genuint intresse för att utveckla människor. Du är en modig, aktivt närvarande ledare som skickligt balanserar chefs- och ledarrollen. Öppet och transparent förmedlar du lugn och tydlighet vid frågetecken och osäkerhet. Du är kommunikativ genom ett coachande förhållningssätt och enkelt, både i tal och skrift, uttrycker du tydlighet i förväntningar. Du arbetar sakorienterat med löpande feedback. Med stor ödmjukhet och utan prestige lyckas du skapa förutsättningar för både team och individ att växa.
Du är en relationsbyggare som är öppen och tillgänglig för såväl kunder som medarbetare. Du är strukturerad och driven och dina kollegor uppskattar ditt goda samarbete. Du skapar goda relationer inom organisationen och arbetar för att främja samarbete så att vi på mest effektiva sätt nyttjar det engagemang och den kompetens som finns. Du skapar delaktighet och engagemang, ser alla människors potential och har en vilja att stötta genom att ge individen de bästa förutsättningarna.
Förutsättningar för tjänsten:
- Erfarenhet av att leda individer och grupper i förflyttning och förändring
- Dokumenterad erfarenhet av personalansvar
- B-körkort
Meriterande för tjänsten:
- Högskoleutbildning (gärna med beteendevetenskapliga inslag)
- Agila arbetssätt
Ansök direkt
Tillsammans har vi bred kompetens och bidrar till att vårda kundrelationer, stärka varumärket och bygga på vi-känslan internt. Alla som jobbar på Umeå Energi är viktiga ambassadörer och bidrar till bolagets och regionens utveckling. Vi är ett Umeå Energi, tillsammans för Umeå.
Välkommen med din ansökan via jobb.umeaenergi.se senast 2022-06-01.
För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Carina Fält, 070-326 70 21. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Andreas Christiansen, 073 - 351 27 46. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.
Om oss
Umeå Energi är ett energibolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. Vi vill - genom tillit och ansvar i en vänskaplig omgivning - utmana till nytänkande samt vara drivande i Umeåregionens hållbara utveckling. En god arbetsmiljö, friskvård och kompetensutveckling är prioriterade områden. Vår vision är en enklare vardag för våra kunder och en hållbar framtid för regionen. Vi omsätter ca 1,3 miljarder kronor och har drygt 400 medarbetare. Verksamheten är miljö- och arbetsmiljöcertifierad.
Kontaktpersoner på detta företaget
inga-lill.sandberg@umeaenergi.se
Inga-Lill Sandberg
Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Inga-Lill Sandberg
070 560 12 75