Kompetenskoordinator

Kompetenskoordinator

Arbetsbeskrivning

Det händer otroligt mycket i Skellefteå just nu. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen.

Vi söker en kompetenskoordinator som vill vara med och skapa bättre förutsättningar för kommunens verksamheter inom förskola, fritidshem, måltid och lokalvård. Framförallt för bemanningsprocesser vid korttidsfrånvaro.

De fyra verksamheterna har idag sin egen personal och egna arbetsuppgifter. För att klara utmaningen i att möta de gemensamma behoven och att skapa ett hållbart arbetssätt har vi utsett en projektgrupp som kommer att arbeta med att utveckla en kombinationstjänst. Din uppgift blir att koordinera medarbetare med denna kombinationstjänst inom ramen för ett antal pilotstudier där det nya upplägget ska testas under hösten 2022. Du ingår i projektgruppen och har rollen som utförare av pilotstudierna.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kompetenskoordinator kommer du att arbeta med att strukturera upp de gemensamma behov som finns inom de fyra verksamheterna förskola, fritidshem, måltid och lokalvård. I detta ingår praktiskt arbete med att koordinera, planera och strukturera personalplanering men också att följa upp personalens arbete över tid.

Som kompetenskoordinator kommer du att ha ett tilldelat arbetsledningsansvar för ca 20 medarbetare som, inom ramen för projektet, också kommer att rekryteras till de olika arbetsområdena. I samarbete med kollegor från de olika avdelningarna och utifrån befintliga rutiner kommer du inledningsvis att arbeta med att ta fram ett introduktionsmaterial till dessa medarbetare. I arbetet ingår det också att besöka de arbetsplatser som ska ingå i pilotstudierna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av arbete med koordinering kring personal och bemanning. Du är van vid att strukturera, planera och följa upp medarbetare på ett coachande sätt som kan motivera i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har arbetat i projekt och därmed förvärvat en grundförståelse för hur man arbetar i projektform.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift samt göra dig förstådd och förstå engelska. Ett krav är att du tidigare har arbetat i många olika system, meriterande är Time Care Pool och Office-paketet.

Vi söker dig som lägst har en genomförd gymnasieutbildning och har arbetat med service i någon form. Högre utbildningar som anses relevanta för uppdraget eller likvärdig kunskap som förvärvats genom arbetslivserfarenhet anses meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du kunna se helheten och prioritera därefter. Du behöver vara tydlig i ditt sätt att kommunicera och anpassar dig till läget som är där och då. Eftersom arbetet inte har någon mall så behöver du ta ställning till nya situationer när de uppkommer och kan behöva hitta lösningar själv men även tillsammans med andra. Du behöver kunna möta konstruktiv kritik för att möjliggöra att projektet utvecklas och förbättras under tidens gång.

B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Projektet är ett samarbete mellan de två förvaltningarna Utbildning och arbetsmarknad och Support och Lokaler.

Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och två gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen.

För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.

Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utbildningsledare till Elevera Education Group

Utbildningsledare till Elevera Education Group

16 april 2024

Studentkoordinator 25%

Studentkoordinator 25%

9 april 2024