Kompetensutvecklingschef

Kompetensutvecklingschef

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Passion for Energy Vi på Uniper gillar passionerade medarbetare och kollegor. Med passion som drivkraft ser vi till att leverera el med högsta kvalitet till samhälle och industri i Sverige – varje sekund av årets alla dagar. Det är i det personliga engagemanget, i dialog, mångfald och olikheter på jobbet som vi tillsammans levererar samhällsnytta i realtid – och samtidigt fokuserar vår innovationskraft mot framtidens energilösningar. Eller som vi säger:’ ”Passion for energy”. Vi behöver fler som brinner för energi och vill göra skillnad på riktigt. Är du en av dem?
The Uniper Way – så arbetar vi Våra medarbetare är grunden för Unipers framgång och framtid. Vi arbetar tillsammans och i dialog. Hos oss utvecklas och förstärks kompetens på individnivå. Vi visar entreprenöranda och tar ansvar, i alla delar av koncernen. Vi har en gemensam hållning och värdegrund för hur vi bedriver det dagliga arbetet inom koncernen och i våra olika verksamheter. Vi kallar det ”The Uniper Way”.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som kompetensutvecklingschef arbetar du strategiskt och operativt med verksamhetens kompetensförsörjning- och utbildningsfrågor. Du arbetar systematiskt med organisationens kompetensbehov i fokus och driver vidareutveckling av processer kring den strategiska kompetensförsörjningen. Du kommer bland annat arbeta med följande uppgifter: · Styra och leda verksamheten för kompetensförsörjning på kort och lång sikt · Upprätthålla processer för kompetensanalyser och utbildningsprogram på kort och lång sikt · Skapa förutsättningar för att vidareutveckla våra samarbeten med skolor och studenter · Stödja årliga kompetensbedömningar och utvecklingsplaner · Framtagning, planering, uppföljning och utvärdering av utbildningar · Driva och utveckla vårt LMS-system · Följa upp, värdera och förbättra kompetenshanteringen kontinuerligt · Stödja organisationen strategiskt, taktisk och operativt · Aktivt delta i branschgemensamma nätverk och samarbeten Du ansvarar för ett team om sju personer som arbetar nära varandra i roller som kompetensutvecklare, kompetenssamordnare och utbildningsadministratörer. Tillsammans driver ni ett av de viktigaste områdena för vår verksamhet.
Du arbetar i nära samarbete med andra parter inom organisationen och med externa kontakter i olika samverkansformer. Andra naturliga kontaktytor är HR och ansvariga för employer branding.
Du ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med chefskollegor inom personal, arbetsmiljö och kommunikation. Vi strävar alltid efter att sätta säkerheten främst. Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därför kommer vi att genomföra säkerhetsprövning och eventuell hälsoundersökning inklusive drogtest innan anställning.

Din profil

Du har eftergymnasial utbildning inom HR eller annan inriktning som bedöms relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av liknande arbete rörande strategisk kompetensförsörjning och kompetensutveckling. Har du ledarerfarenhet är det meriterande och vi ser gärna att du tidigare har lett grupper eller projekt mot gemensamma mål. Rollen kräver god kunskap inom digitalisering, gärna kopplat till utbildning och mänskligt lärande. Vidare har du ett tekniskt intresse och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, skriftligt såväl som muntligt.
Som person har du lätt för att se helheter och har ett strukturerat arbetssätt. Du driver med stor ansvarskänsla och tar initiativ på ett strukturerat sätt och har en målinriktad inställning i din strävan efter att åstadkomma goda resultat för verksamheten. Genom god samarbetsförmåga och väl utvecklad kommunikationsförmåga bygger du nätverk och förtroende. Som ledare är du trygg och öppen för flexibla lösningar och nytänkande.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Selma Sabanovic och nås på 0727-12 04 05 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 4 september 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


People and Office Coordinator

People and Office Coordinator

20 december 2024

Arbetskonsulent Steg till arbete

Arbetskonsulent Steg till arbete

19 december 2024

19 december 2024

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

Utvecklingsledare inom kompetens- och kunskapsutveckling

18 december 2024