OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om avdelningen Arbetsförmedlingen erbjuder arbetssökande och arbetslösa personer ett förstärkt stöd i form av en personlig coach. Nuvarande kompetens- och tjänsteutbud ska kompletteras med externa aktörer som utför likvärdiga tjänster. I enlighet med det nya uppdraget är en ny avdelning under uppbyggnad - Avdelningen för Kompletterande Aktörer. Syftet med Kompletterande Aktörer är att göra utbudet av förmedlingstjänster större och mer diversifierat. Detta kan bidra till en förbättrad service till arbetssökande. Satsningar sker mot olika målgrupper. Nya och korttidsarbetssökande kan få ett förstärkt stöd genom personliga coacher. De personer som står långt från arbetsmarknaden eller som har varit arbetssökande en längre tid, kan få möjlighet att vara hos en extern aktör. Det förstärkta stödet ska komplettera trygghetsråden, trygghetsstiftelsen och det stöd som finns inom ramen för omställningsavtalen. Arbetsuppgifter Som[enhetschef - kvalitet [för avdelningen Kompletterande aktörer kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att: . Ansvara för utveckling av ett kvalitetsledningssystem för kvalitetssäkring av kompletterande aktörer . Arbeta med kvalitet genom att upprätta och underhålla kvalitetsdokumentation, utveckla rutiner och arbetsmetoder . Utarbeta processer för samspelet mellan Arbetsförmedlingen och kompletterande aktörer Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med inriktning mot kvalitet eller[motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har tidigare arbetat minst 3 år med kvalitetsrelaterade uppgifter och har god erfarenhet av att tolka krav och omsätta och implementera dessa i projekt. Erfarenhet av ledarskap som chef och i projektledning är meriterande. Du har tidigare varit ansvarig/delaktig vid införandet av kvalitetsledningssystem. . Erfarenhet av tidigare arbete med kvalitetsledningsprocesser . Vana vid att upprätta kvalitetsdokumentationer . Erfarenhet av att utveckla kvalitetssäkrade metoder och rutiner . God kunskap om systematiskt förbättringsarbete . Vi värdesätter kunnighet av entreprenörskap . Personalansvar Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. Du[har intresse för att bygga upp en ny roll och arbeta med att utveckla verksamheten. Som ledare initierar du en dialog, inspirerar andra och sprider kunskap bland övriga medarbetare. Du tar[egna initiativ, prioriterar och skapar struktur. Ser[vad som gagnar helheten i situationer med många intresseriktningar. Du[tar ansvar för uppgiften och driver processer vidare.[ Som person är du: . Utvecklingsinriktad . Stabil . Självständig . Samarbetsvillig och arbetar bra med andra människor . Lösningsfokuserad . Flexibel Övrigt Anställningsformen är tills vidare. Vid tillräckliga kvalifikationer har sökande från Arbetsförmedlingens stödverksamhet företräde till tjänsten. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den[25 juni 2009. Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök' nedan och bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740