OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: Clas Ohlson är ett europeiskt detaljhandelsföretag som startade 1918 i Insjön, Dalarna, där både huvudkontor och distributionslager finns. 1989 öppnades den första butiken utanför Dalarna ? mitt i centrala Stockholm och bolaget börsnoterades 1999. Idag har Clas Ohlson över 120 butiker i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien och försäljning via distanshandel. Vi hjälper våra kunder att lösa sina praktiska små problem i vardagen genom kunnig och hjälpsam personal och ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vi söker nu Dig som har ett brinnande intresse för kundtjänstfrågor med förmåga att se saker ur ett kundperspektiv. Framför oss ser vi en visionär med känsla för service och med blicken riktad långt in mot framtiden, en ledare som är tydlig och engagerad och en chef som grundar sitt ledarskap på delaktighet och samarbete. Här kommer Du att få arbeta med att säkerställa kundservicekonceptet i alla Clas Ohlsons säljkanaler samt främja handelsmannaskapet i alla kundkontakter. Tjänsten innebär också personalansvar för 3 personer. Därför vill vi att Du är en god kommunikatör, har kraft att gå från ord till handling och har förmågan att både se människan och göra människan sedd. Tjänsten ingår i kundtjänstens ledningsgrupp. Resor i tjänsten förekommer. Tjänsten är en koncernfunktion med placeringsort Insjön. Ditt uppdrag: Din roll är att utveckla och implementera kundservicekoncept och shoppingverktyg för att underlätta och stärka köpprocessen för våra kunder. Din roll innebär också att arbeta med att säkra, utveckla och implementera säljstödet i våra butiker, kassa, betalning och finansieringsalternativ samt att stärka och utveckla handelsmannaskapet genom att identifiera utbildningsbehov samt ansvara för genomförandet av dessa. Din bakgrund: Vi vill att Du har högskolekompetens eller minst 5 års arbetslivserfarenhet från detaljhandeln. Vidare bör Du ha minst 5 års yrkeserfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln, mycket goda datakunskaper i Office samt mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Din personlighet: Som person ser vi att Du är handlingsinriktad, har kundfokus och kan skapa nära relation till kunderna och har förmågan att arbeta både strategiskt och taktiskt/operativt med kundservicefrågor samt en god lyssnare och ser sambandet mellan service, ledarskap, kunder och affärsmål. Ödmjukhet och engagemang värderas högt inom Clas Ohlson. Kontaktperson: Har du frågor om tjänsten är Du välkommen att ringa Kundtjänstchef Sven-Åke Östberg 0247-445 11. Din ansökan vill vi ha senast 19 november. Vi kan erbjuda medflyttarservice. Välkommen med Din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00