OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Nu söker vi en koncerncontroller som är utvecklingsfokuserad och drivande och som brinner för att arbeta både strategiskt och operativt med koncernövergripande redovisning.
Som koncerncontroller samarbetar du med både externa och interna parter tillsammans med ett team på 11 personer bestående av ekonomichef, ekonomiassistenter, upphandlare och ekonomer.
Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats arbeta på.
I Lysekils kommun skapar vi förutsättningar för engagemang, kreativitet och att Du som medarbetare känner dig trygg i ditt arbete.
Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Tillsammans är vi Lysekils kommun.
Arbetsuppgifter
Som koncerncontroller sitter du tillsammans med dina kollegor, där du arbetar självständigt och samordnar, utvecklar och följer upp den koncernövergripande ekonomin.
I arbetsuppgifterna ingår ett särskilt ansvar för moderbolaget Lysekils Stadshus AB och dess dotterbolag samt konsolidering av hela kommunkoncernen, vilket innebär att Du har kontakt med företrädare för kommunen och koncernbolagen.
Dina arbetsuppgifter kommer också att bestå av:
- finansiell internrapportering
- skatt och moms
- finansiella analyser
- hantering av lån, budgetering och bokslut för kommunkoncernen
I tjänsten ingår även systemansvar för kommunens ekonomisystem Raindance och att vara kommunens redovisningsexpert.
Kommunerna i norra Bohuslän nätverkar tillsammans där Du får möjlighet bolla idéer och samverka om ekonomifrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå och erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Vi tror att du är analytisk, strukturerad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i kombination med en god pedagogisk förmåga. Du är flexibel och kan ta egna initiativ.
Det är viktigt att du kan hantera såväl detaljer som helhet. Vi tror vidare att du är en lagspelare som ser samarbete som en nyckel till framgång och att du har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46