OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koncernekonom / controller
Som ersättare för kommande pensioneringar söker vi dig med några års erfarenhet av externredovisning till vår ekonomiavdelning vid huvudkontoret i Grimsås.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Konsolidering och koncernrapportering
- Stöd åt dotterbolag
- Analyser
- Prognoser och budget
- Upprättande av årsredovisning
- Skattefrågor och deklarationer
Du kommer att erbjudas möjlighet att påverka din framtida yrkeskarriär och även arbeta med varierande arbetsuppgifter inom:
- Internredovisning och kalkylering
- Cash management och terminshantering avseende
valuta och råvaror
- Verksamhetsstyrning och intern kontroll
- Financial Controlling
- Investeringsuppföljningar
- Stöd i diverse analyser för marknad, produktion och
logistik
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker en kompetent och positiv person med modet att ifrågasätta, utmana och tänka nytt. En lämplig kandidat har några års erfarenhet av koncernkonsolidering, årsbokslut och deklarationer från revisionsbyrå eller företag, innehar högskole-/universitetsutbildning samt har avancerade kunskaper i Excel. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska och uttrycker dig väl både i tal och i skrift. Kan du franska är detta en merit.
Personliga egenskaper
- Proaktivt agerande, driv och engagemang
- Nyfikenhet, vilja att lära nytt
- Eftersträva ständiga förbättringar och förslag på
alternativa lösningar
- Flexibilitet och prestigelöshet
- Levererar kvalitativt på utsatt tid
För ytterligare upplysningar kontakta gärna ekonomichef Fredrik Klasson, tfn 0325-80 169. Facklig kontaktperson är Jenny Nyström, tfn 0325-80 202.
Välkommen att registrera din ansökan senast söndag den 18 mars 2015 i vårt rekryteringsverktyg som du når via intranätet. Du kan också söka via Internet under adress www.dittnyajobb.se/710 eller vår svenska hemsida www.nexans.se.