OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en rutinerad redovisningsekonom och söker ditt nästa uppdrag? Se hit!
Om uppdraget
Vår kund i Göteborg söker en koncernekonom från och med april 2023, med möjlighet till uppstart redan tidigare. Uppdraget beräknas pågå fram till maj 2024, på 75-100%.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom i koncerngruppen är du huvudansvarig för leverans av bokslut på koncernnivå. Du är en viktig nyckelperson hos kunden och håller ihop arbetet med tidplaner, ser till att bokslut levereras med hög kvalitet och gör de sista analyserna, avstämningarna och kontrollerna.
I denna roll ansvarar du för kundens externa rapportering i form av årsredovisning och delårsrapporter. Du analyserar rapporteringen och kontrollerar att man redovisar rätt. Tillsammans med kommunikation, samt interna och externa partners, håller du ihop arbetet med de externa rapporterna.
Som redovisningsekonom är du drivande i redovisningsfrågor inom bolaget och arbetar aktivt med ekonomiska processer och rutiner så att verksamheten kan upprätthålla en effektiv redovisning och korrekt rapportering. Du kommer löpande, ihop med övriga på ekonomiavdelningen, arbeta med att identifiera förbättringsområden, samt aktivt vara delaktig i förbättringsarbete och effektiviseringar på avdelningen, exempelvis robotisering- och digitaliseringsprojekt, effekter av ändrade redovisningsprinciper m.m.
Ekonomiavdelningen består idag av 15 kollegor som sitter tillsammans i nya, moderna lokaler. Du rapporterar till ekonomichef.
Dina kvalifikationer
Krav för tjänsten:
- En relevant högskole-/universitetsutbildning, motsvarande civilekonom
- Revisionsbakgrund och erfarenhet av arbete på revisionsbyrå
- Du har ett intresse för redovisningsfrågor och arbetar noggrant
Meriterande för tjänsten:- Fastighetserfarenhet
Som person är du social, engagerad och en nyfiken kollega med lösningsorienterad inställning. Du har en positiv attityd, en hög servicegrad och uppmuntrar till samarbete. Kunden lägger stor vikt vid att hitta rätt person som skall passa in i gruppen.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson