Koncernekonom till P&E

Koncernekonom till P&E

Arbetsbeskrivning

Om företaget
P&E grundades 1991 och verksamheten var från början främst inriktad mot ekonomisk och teknisk förvaltning. Genom åren har företaget utvecklats och arbetar idag även med fastighetsförvaltning, fastighetsutveckling, centrumutveckling, centrumledning samt bygg- och projektledning.
En nära kontakt med såväl kunder som hyresgäster är en självklarhet i vår verksamhet. Vi arbetar oberoende på marknaden vilket gör oss till en attraktiv samarbetspartner för våra uppdragsgivare. Vårt arbetsfält spänner sig över hela Sverige med kontor belägna i Kalmar, Jönköping och Stockholm.
Många av våra kunder har ett omfattande fastighetsbestånd. Det kan vara allt från bostadsfastigheter till industribyggnader och köpcentrum. Bland våra uppdragsgivare finns institutionella investerare, fastighetsbolag, kommersiella hyresgäster och myndigheter.


Om du trivs i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav och du får stort ansvar över dina områden. Om du vill bli del av ett tight team med ett prestigelöst samarbete. Då tror vi att tjänsten som Koncernekonom hos P&E är något för dig!


Dina arbetsuppgifter
P&E söker dig som har en förmåga att se helheten och kan bedöma konsekvenser av olika tillvägagångssätt och som drivs av att hålla hög kvalitet i redovisningen i enlighet med gällande regelverk.

Som Koncernekonom hos P&E har du ett helhetsansvar för koncernens redovisning och ekonomiska frågor kopplat till det. P&E koncernen består av ca 230 bolag. Du ansvarar för koncernredovisning och konsolidering, vilket inkluderar kvartals- och årsbokslut. Därtill ingår rapportering till ledning och styrelse. Du ansvarar för framtagandet av delårsrapporter och årsredovisningar som del av P&E:s externa finansiella rapportering.

Du fungerar som ett viktigt stöd till flertalet funktioner både inom och utanför organisationen och rollen skapar förutsättningar för en härlig kombination av rådgivning, finansiell analys, kontroll och uppföljning av resultat på olika nivåer. Du ger support till koncernens bolagsekonomer och controllers i redovisnings- och rapporteringsfrågor. Finansierings- och skattefrågor samt koordinering i samband med transaktioner ligger också i ditt ansvar.

Deltagande i projekt avseende redovisning, rapportering, intern kontroll och övriga frågor som hanteras ur ett koncernperspektiv är en del av rollen likväl som att arbeta med utveckling av koncernövergripande processer rutiner och utveckling av system.
Placering är i Kalmar och du rapporterar till CFO.


Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har bred erfarenhet av redovisning, koncernredovisning och/eller revision. Du är trygg i, och har ett stort intresse för redovisning och gärna kunskap inom fastighetsekonomi.

I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är analytisk och självgående samt har ett professionellt förhållningssätt samtidigt som du trivs i en entreprenöriell och familjär atmosfär. För att ge bästa möjliga stöd är det viktigt att du har verksamhetsförståelse, ett helhetsperspektiv och att du kan relatera till människor på ett lyhört sätt.

Du förstår värdet av att kunna prioritera och planera ditt arbete, där du har flexibiliteten att kunna jobba med långsiktigt perspektiv samtidigt som du hanterar adhoc-situationer som uppkommer med kort varsel.

Rollen innebär tät dialog med personer både internt och externt, vilket ställer krav på att du tycker om att kommunicera och att bygga ditt nätverk. Du inger förtroende, har god samarbetsförmåga och är bra på att se nya möjligheter.

Din IT-mognad är hög likväl som dina kunskaper i Excel. Därtill talar och skriver du svenska obehindrat.


Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck, telefon 072-0908980 eller e-post marie.saleback@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast fredagen den 17 februari 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!


Om Premier

Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


20 december 2024

Koncerncontroller

Koncerncontroller

20 december 2024

18 december 2024