OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och kreativ kommunikatör som vill arbeta i en växande och framgångsrik organisation med att stärka ytterligare koncernvarumärke FM Mattsson Mora Group? Sök då denna nya roll som koncernkommunikatör!
FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar och tillhörande produkter under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur, Damixa, Hotbath, Aqualla och Adamsez. Verksamheten har ca 550 anställda och omsatte 2020 över 1,6 miljard kronor genom sina bolag i Norden och Europa.
Vår vision är att vara ”kundens första val i badrum och kök” och våra värderingar ”kunden kommer först”, ”vi vinner tillsammans” och ”jag kliver fram” är en gemensam plattform för alla medarbetare att utgå ifrån i det dagliga arbetet.
Om Tjänsten;
FM Mattsson Mora Group växer ständigt och har nyligen gjort förvärv av bolag i Holland och Nordirland med fokus på badrum vilket inneburit nya varumärken och nya medarbetare till koncernen. Våra förvärv och resultatutveckling har bidragit till ett större intresse i verksamheten från aktiemarknaden som vi vill bygga vidare på. Denna utveckling ställer nya krav på kommunikationen kring koncernvarumärket FM Mattsson Mora Group. Som koncernkommunikatör hos FM Mattsson Mora Group AB kommer du att ansvara för att lyfta fram och stärka koncernvarumärket FM Mattsson Mora Group både externt och internt. I denna tjänst erbjuds du en varierande roll där följande arbetsuppgifter kan ingå:
Samordna och förbereda material för presentationer med externa intressenter (investerare, aktieägare osv)
Vara delaktig i utvecklingen av koncernens strategi för Investor relations
Ansvara för koncernens digitala kommunikationskanaler (hemsidan fmm-mora.com och sociala medier för koncernen – ej för de enskilda varumärkena)
Övervaka ”media coverage” och samordna relationer med press
Projektleda och skriva texter till årsredovisningen (framvagnen)
Samordna koncernens internkommunikation
Ansvara för besöksupplevelse och internt marknadsföringsmaterial på huvudkontoret
Du kommer att arbeta i nära samarbete med andra funktioner i företaget och externa samarbetspartners, detta innebär att du koordinerar både interna och externa resurser i genomförandet av ovanstående uppgifter.
Du kommer att ingå i en koncernövergripande funktion med ekonomi, IT och HR och rapporterar till företagets CFO.
Vem är du?
Du som söker skall ha en eftergymnasial utbildning inom kommunikation och erfarenhet av arbete med både extern och intern kommunikation.
Du har tidigare jobbat med att själv designa och ta fram grafiskt material. Då koncernspråket är engelska förutsätter vi att du har goda kunskaper av engelska i både tal och skrift.
Som person är du nytänkande och självgående och därmed inte rädd för att ta eget initiativ och ansvar. Du är en kommunikativ person som gillar att driva och koordinera arbeten.
Hos oss kommer man långt med en drivkraft att hela tiden vilja utveckla och utvecklas där man vågar utnyttja sina befogenheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, individuell lönesättning tillämpas.
Varför FM Mattsson Mora Group?
FM Mattsson Mora Group är en koncern som tänker utveckling och med ett ständigt framåtdriv. Verksamheten andas ledande teknik, hållbarhet och kundfokus. Vi jobbar med att hitta lösningar för den moderna vattenförbrukningen i form av innovativa och spännande produkter och tjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Fredrik Skarp
Pär Gårdbro
023-70 55 45
Säljledare Lena Hedström Wallin
0250-59 64 68
Logistikchef Stefan Pettersson
0250-59 60 32
Produktionsledare Jan Eriksson
0250-59 61 83
Produktionschef Daniel Åslund
0250-59 61 35
Produktionsledare Per-Erik Söderlund
0250-59 63 50