Koncernkoordinator – Telge AB

Arbetsbeskrivning

Vågar du välja frihet och ansvar? Är du en skicklig och strukturerad administratör som har erfarenhet av att jobba som koordinator? Vill du få möjligheten att arbeta från grunden i en politiskt styrd organisation? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi nämligen en koncernkoordinator som ska vara spindeln i nätet på vd-staben. Vågar vi välja varandra?

 

Så här säger Juan Copovi-Mena, vd och rekryterande chef, om rollen: Som koncernkoordinator i Telge ABs vd-stab är du Koncernchefens högra hand och den person som får koncernchefens, koncernledningens och koncernstyrelsens arbete att administrativt fungera så smidigt och effektivt som möjligt.

Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som koncernkoordinator i vd-staben på Telge AB kommer du att hantera möteshandlingar, mötesbokningar, resor och konferenser samt samordna vd:s interna och externa kontakter och styrelseadministration. Utöver det arbetar du också med fakturahantering och administration kring bolagsstämmor. Utöver dina rent administrativa uppgifter finns också möjlighet att medverka i och driva koncernövergripande projekt.

 

Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service.  Här finns också vårt eget shared services – Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst – sin kärnaffär.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha en akademisk utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet och vara en skicklig och initiativrik administratör. Du är en god kommunikatör och har lätt för att bygga bra relationer. Du är självständig, förtroendefull, strukturerad och flexibel och kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du är också lugn och trygg med personlig integritet. Dessutom har du goda kunskaper i officepaketet, bra svenska i tal och skrift och du känner igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet från liknande befattningar och från en politiskt styrd organisation så blir vi extra glada.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till denna tjänst så skicka din ansökan så snart som möjligt, men senast 10 juni 2022.  

 

 

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Therese Paulsen, koncernekonomichef, på 08-550 224 19 eller koncernchef Juan Copovi-Mena på 08-550 220 61. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Stephanie Lillo Rivera, HR-strateg, 08-550 222 95. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision eller Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kenneth Willström

Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Storgatan 42
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024