Koncernredovisningschef till Serneke Invest

Arbetsbeskrivning

Koncernredovisningschef till Serneke Invest

 

Vi söker nu vår nya Koncernredovisningschef som vill vara med oss på vår förändringsresa och ta det övergripande ansvaret för koncernens koncernredovisning och finansiella rapportering. Som vår Koncernredovisningschef får du en central roll i vilken du är med och påverkar den framtida utvecklingen i koncernen. Du bidrar med din kompetens och erfarenhet och med en vilja att kontinuerligt utveckla rutiner och processer. I din roll har du ansvar för att arbetsleda och stötta sex engagerade och självgående medarbetare. Du kommer att rapportera till bolagets CFO.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:



• Konsolidering och kvalitetssäkring av koncernens  finansiella rapportering, som sker månatligen, kvartals- och årsvis

• Granska och analysera bolagets finansiella rapportering samt vara stöd i dotterbolagens bokslutsarbete

• Arbetsleda redovisningsteamet bestående av sex personer

• Nyckeltal och rapportering 

• Följa och vara uppdaterad på skatteregler samt ansvara för koncernens skatter och momsrapportering

• Kontakt med bolagens revisorer

• Systemansvarig för konsolideringssystemet Ocra

• Utveckla och förbättra finansiella processer, rutiner och interna kontroller inom koncernen


Din profil:

För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och analytisk person med ett proaktivt förhållningssätt. I ditt arbete har du ett öga för detaljerna samtidigt som du har en god överblick över helheten. En god kommunikationsförmåga och social kompetens är en förutsättning för att trivas i denna roll med många kontaktytor. Du har en relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller tillsvarande med flera års erfarenhet från kvalificerad koncernredovisning och IFRS. Erfarenhet från personalansvar är meriterande men inget krav. Erfarenhet från projektutvecklings- eller fastighetsverksamhet är ett plus. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. 

 

Vi erbjuder:

Om du börjar jobba hos oss kommer du att märka att Serneke Invest präglas av entreprenörsanda, engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli bättre tillsammans. Vi erbjuder dig ett arbete i en expansiv miljö där du har stor möjlighet och frihet att påverka hur ditt team ska arbeta för att nå uppsatta mål. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt. 

Vi kommer att flytta till vårt nybyggda kontor i Karlatornet på Lindholmen i början av 2024.  

 
Ansökan:

I denna rekryteringsprocess samarbetar Serneke Invest med Heidi Höyem på Novum Executive. För mer information är du välkommen att kontakta Heidi Höyem, på 070–5131622. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!




Om Serneke Invest:
Serneke Invest har ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom projekt- och fastighetsutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.
Serneke grundades 2002 av Ola Serneke som nu är VD för Serneke Invest. Serneke Group AB, som tidigare var ett noterat bolag, förvärvades under 2023 av Doxa AB (publ). Därefter har Serneke Group delats i två bolag, Serneke Sverige AB, som bedriver entreprenadverksamhet och Serneke Invest.
Serneke Invest är indelat i tre affärsområden; Projektutveckling, Karlastaden och Fastighet- och verksamhetsutveckling.
Projektverksamheten bedrivs genom att förvärva attraktiv mark och byggrätter, driva planprocesser för att sen utveckla egna projekt främst för bostäder, men även kommersiella och offentliga lokaler. Bolaget har en spännande projektportfölj med stora projektmöjligheter i bl a Stockholm, Göteborg och i Skåne.
Karlastaden är bolagets största statsutvecklingsprojekt. Förutom Karlatornet, vilket är Nordens högsta byggnad som kommer att färdigställas under 2024/2025, skall ytterligare sex kvarter utvecklas med bostäder, handel och kontor, på Lindholmen i Göteborg. Bolaget driver och utvecklar även verksamheter i bl a Karlastaden, Serneke Prioritet Arena i Kviberg samt i Fjätervålens skidanläggning.
Företagets verkar i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, och Mitt. Vi är idag cirka 55 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novum Executive AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2023
  • Ansök senast: 4 februari 2024

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024