Koncernredovisningsekonom till Avonova!

Arbetsbeskrivning

Avonova erbjuder tjänster inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper vi organisationer och deras medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera mer effektivt och må bättre. Våra 650 medarbetare på 120 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Sverige.

Om rollen
 
Avonova söker vi nu en självständig och utvecklingsorienterad Koncernredovisningsekonom. Som koncernredovisningsekonom kommer du att arbeta i en roll där du är involverad i många olika frågor inom ekonomi och redovisning, och ditt huvudfokus kommer vara koncernredovisning. Du har ett övergripande ansvar för konsolidering av koncernens redovisning samt bolagsredovisningen på nordisk nivå, och stöttar också i den löpande redovisningen. Som Koncernredovisningsekonom bidrar du också med att säkra att redovisningen håller en hög kvalitet och möjliggör en systematisk uppföljning och analys av affärsverksamheten. 
 
I dina arbetsuppgifter ingår:
 

• Övergripande ansvar för månads- och kvartalsrapporter
• Konsolidering, uppföljning och rapportering
• Säkerställa god kvalitet i rapporteringen i enlighet med rapporteringskraven
• Ansvar för löpande avstämningar
• Skattedeklarationer och momsredovisning
• Ansvar för att implementera redovisningsmässiga förändringar
• Tillsammans med det övriga teamet utveckla processer, rutiner och driva förbättrings- och effektiviseringsarbete
 
Vem söker vi?
 
För att lyckas i rollen söker vi dig som gillar problemlösning och som har ett skarpt öga när det gäller siffror, noggrannhet och analys. Du är drivande och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du är bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbete.
 
Vi ser det som krav att du har:
 

• Civilekonomexamen eller motsvarande
• Flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning
• Mycket goda kunskaper i redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisning
• God vana av att hantera flera kontaktytor
• Goda systemkunskaper. Meriterande är om du har jobbat i Dynamics 365.
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska.
 
Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Anställningsform: Anställning hos vår kund. Tillsvidare, heltid
Placering: Stockholm


 
Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Liknande jobb


26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024