OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mornington Hotel i Bromma söker vi nu en erfaren Konferensplanerare med intresse för försäljning
I Stockholms gamla Kexfabrik hittar du vårt Brommahotell - Stockholms första affärssporthotell där du kan leva ett aktivt liv även på resande fot. Med perfekt läge mellan city och naturen finns här allt en hisstur bort. En Health Club som bara den är värd ett besök och en restaurang som för tankarna till vilken storstad som helst. Hotellets rum, lägenheter, konferens, restaurang, Health club och olika utrymmen, är alla arkitektritade och väldesignade med moderna, hållbara material som håller hög kvalitet med en ombonad och fräsch känsla.
Vi söker nu den som vill anta utmaningen att fortsätta utveckla vår konferensverksamhet. Vårt mål på våra hotell är att ge den bästa upplevelsen för våra gäster med fokus på service, detaljer och utbud av högsta kvalitet i en härlig ”hemma hos” -miljö som andas kvalitet och lekfullhet. Med lika stort fokus på träning och aktivitet som på mat och dryck.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag blir att skapa den bästa tänkbara mötesupplevelsen för befintliga likväl som för nya konferensgäster. Du sköter alla kontakter med potentiella mötes- och eventkunder. Offertarbete, konceptutveckling, aktivitetsplanering, projektledning, mottagande och genomförande samt fakturering, uppföljning och nykundsbearbetning.
Ditt arbete kommer vara tätt sammanflätat med Restaurang/Kök och Gästservice och du blir den som koordinerar alla detaljer och allas arbetsinsatser vid konferenser och event. Som Konferensplanerare hos oss ansvarar du för både inkommande konferensförfrågningar (telefon, mail, hemsida, bokningsbolag) och egen proaktiv försäljning. Du säljer, bokar och planerar genomförande av våra aktivitets/träningshelger.
Kvalifikationer
Du har tidigare arbetet i en liknande roll på hotell/konferensanläggning. Meriterande om du har god erfarenhet av eventplanering och aktiviteter. Du är trygg och erfaren i din roll, arbetar självgående när det behövs men är en självklar lagspelare och du trivs med att samverka med dina kollegor. Du är effektiv, flexibel och van vid ett högt tempo. Arbetar strukturerat och ställer höga krav på ordning och reda. Du är noggrann och har öga för detaljer, stora som små. Vi önskar att du har säljerfarenhet från tidigare roller och att du är professionell i dina kundmöten, både på telefon och på plats. Du drivs av merförsäljning och resultat.
Du älskar serviceyrket, trivs med att jobba mycket och är van att beläggning och arbetstempo skiftar i vår bransch. Har därmed lärt dig veta när du behöver lägga i en extra växel samt hur du prioriterar rätt arbetsuppgifter i lugnare perioder. Du trivs med att ditt arbete ibland innebär jobb på kvällar och helger.
Hos oss arbetar vi ofta över avdelningsgränserna vilket gör att andra arbetsuppgifter ibland förekommer. Viktigt för att trivas hos oss är att alltid vilja hjälpa till och att se vår verksamhet som helhet med ett delat, gemensamt ansvar för oss alla.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med lön och tillträde i maj eller juni. Skicka in din ansökan snarast. Dock senast 30 April.
Ansökningar med videosvar prioriteras alltid hos oss.
Har du frågor, är du varmt välkommen att kontakta:
Platschef Christina Hamrin
070-3482520