OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Grupp- & Konferensansvarig på Elite Hotel Mimer är du ansvarig all försäljning av konferens och möten samt delar av logiförsäljning. Vidare är du ansvarig för leverans av den upplevelse vi säljer till våra konferensgäster och i och med det behöver du agera projektledare med god kontakt med alla dina kollegor vilka ska hjälpa dig med detta. Du är ansvarig för samarbete med reception så att ni tillsammans hanterar alla inkommande mail och telefonsamtal.
Du ska arbeta med uppsökande försäljning i form med att hämta tillbaka förlorade affärer/kunder samt nykundsbearbetning , bearbetning av inkommande förfrågningar, kontakt med återkommande kunder samt leverans av totalupplevelsen som vi säljer. Du är också ansvarig för planering av alla event, av din egen tid samt all eventuell tid som krävs av andra avdelningar för att vi ska leverera på den nivå som krävs för det vi vill stå för.
Som avdelningschef på Elite Hotel Mimer ansvarar du för din avdelning och din avdelnings resultat, det innebär inköp och timmar samt försäljning av konferenslokaler, konferenspaket, middagar och hotellrum inklusive merförsäljning. Du är ansvarig för samarbetet med andra avdelningar och för sammanhållningen mellan dig och dina kollegor (läs: avdelningschefer på andra avdelningar).
Du har en ansvarstjänst vilket innebär att du planerar din egen tid, du planerar så att du arbetar när verksamheten behöver din närvaro som bäst och du ansvarar själv för att du håller dig till 40 timmar arbetsvecka.
Utöver ovanstående är du som del i ledningsgrupp ansvarig för att arbeta efter arbetsplatsens riktlinjer, föregå med gott exempel och, för alla medarbetare, påpeka och upprätthålla den värdegrund vi satt för arbetsplatsen.
Ansvarsområden & nyckeltal
- Försäljning
Du deltar i de aktiviteter som vi tillsammans på hotellet sätter upp, dessa aktiviteter planeras på årsbasis och finns uppsatta i en Sälj- & Marknadsplan.
- Resultatansvar
- Timmar
- Inköp
- Försäljningsmål enligt budget samt merförsäljning
- Service
- Helhetsintryck från gästen (Loopon, Booking.com, Tripadvisor)
- Måldrivande aktiviteter för din avdelning där du längst fram arbetar för att ge den bästa servicen till våra gäster.
- Möta upp alla våra gäster
Personliga kvalitéer
Som en nyckelperson i vår organisation besitter du en del personliga egenskaper som är oerhört viktiga för vår framgång.
- Du är positiv och lösningsorienterad - du fokuserar på att hitta gemensamma lösningar med perspektivet: Hela hotellet
- Du är kommunikativ, lyhörd för alla i organisationen, tydlig, ärlig och duktig på att lyssna av.
- Du är duktig på att uppmuntra andra och sprida energi bland alla medarbetare och avdelningar.
- Du är lojal gentemot dina kollegor (andra avdelningsansvariga).
- Du arbetar proaktivt och planerar långt fram - allt för att säkerställa hotellets framgång och gästernas upplevelse.
Elite Hotels of Sweden är en kedja som växer, vi investerar både i nya hotell samtidigt som vi lägger stor vikt vid att utveckla våra verksamheter. Vi är en decentraliserad organisation där ägandeskap och ansvar, delaktighet, beslut och driv ligger på varje hotell. Detta gör att vi som jobbar här har stora möjligheter till påverkan och personlig utveckling.
Så vill du bli en del av en prestigelös och lärande organisation med mycket glädje och energi kan detta vara din chans!
Jag ser fram emot att träffa dig!
Praktikaliteter:
-
Arbetstider: Framförallt vardagar dagtid - när gäst är här
-
Omfattning: 100%
-
Start: Enl Ök
-
Lön: Enl Ök
-
För frågor om tjänsten kontakta: Lina Fällman Hotelldirektör lina.fallman@elite.se
-
Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!
Vi ser framemot att höra från dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Micael Åman
Madeleine Eriksson
019 -15 69 12
Robert Grahn
Bianca Britten-Austin
1234
Ulrika Kjellgren
031-727 10 82
Jonas Franzén
0721 64 86 50
Sara Johansson
Helmut Schwabe
070-311 72 72
Lisa Darrell
Per-Gustaf Junger