OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.
Sektionen Infocenter inom Lokal- och serviceavdelningen söker en driven och engagerad konferenssamordnare som vill vara med och skapa digitala, fysiska och hybrida evenemang som stärker Linnéuniversitetets varumärke och blir minnesvärda upplevelser för deltagarna.
Arbetsuppgifter:
Tillsammans med kommunikationsavdelningen är vi ett team som ger praktiskt och kommunikativt stöd vid konferenser och evenemang. Du kommer att tillhöra sektionen Infocenter som ansvarar för det praktiska stödet. Evenemangen planeras och genomförs tillsammans med arrangörer från externa aktörer likväl som universitetets fakulteter och avdelningar. Evenemangens karaktär varierar och omfattar allt från mindre interna möten till stora forskning- och samverkanskonferenser.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av samordning av internt stöd (vaktmästeri, lokalvård, IT-Support m.fl), catering, lokalbokning, skapa anmälningsformulär, deltagaradministration samt fakturahantering. Du är aktiv i planering och genomförande från start till mål och är också den som representerar på plats under evenemanget. För digitala evenemang används företrädesvis Zoom Webinar och det är du som skapar och är värd för mötesrummet utefter varje evenemangs behov.
Du arbetar också aktivt med framtagande av nya rutiner och arbetssätt för att utveckla konceptet vidare.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta med fysiska konferenser och det är en stor fördel om du även jobbat med digitala konferenser. Du har en eftergymnasial utbildning inom event, turism, projektledning eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som Linnéuniversitetet finner lämplig och som motsvarar tjänstens kravprofil. Erfarenhet av att arbeta i konferenssystem med hantering av t ex deltagare och abstracts är meriterande, i synnerhet erfarenhet av Axaco. Kunskaper i Zoom Webinar och erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem är också meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter förmåga att ställa om och anpassa dig till nya utmaningar och förutsättning. Du har god förmåga att hantera flera löpande processer samtidigt där du på ett självklart sätt tar ansvar för egna projekt och arbetsuppgifter. Du arbetar gärna såväl självständigt som i grupp och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende.
Som person är du lyhörd, positiv och professionell i ditt bemötande. Du är van att ha många kontaktytor och har en hög servicegrad där du anstränger dig för att hitta lösningar. Du behöver vara en strukturerad och noggrann administratör då arbetet innehåller flera administrativa delar. Linnéuniversitetet är en internationell arbetsmiljö vilket kräver att du har god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.
Anställningsvillkor: Anställningen är placerad vid Lokal- och serviceavdelningen. Tillsvidareanställning på 100 % fr o m snarast eller enligt överenskommelse. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.
Placering:
Lokal- och serviceavdelningen finns både i Växjö och Kalmar. Du kommer att ha placering i Växjö men arbete sker på båda orterna.
Mer information lämnas av:
Sektionschef Sara Carlsson
sara.carlsson@lnu.se 0470-708539
HR-partner Catharina Ljungberg Johansson
catharina.ljungbergjohansson@lnu.se, 0470-767262
Sista ansökningsdatum:
15 maj 2022
Välkommen med din ansökan!
Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.
Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.
Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
ErikÅstedt, Personalkonsult
+46(0)470767558
UlrikaWelander, Professor
+46(0)470708821
Lena Larsson, Prefekt
0480-44 67 11
Helena Birath, Personalkonsult
0480-44 73 81
Erik Elheim, Personalkonsult
Bärbel Westphal, Prefekt
Linda Reneland Forsman, Prefekt
0480-446305
Joakim Krantz, Studierektor för forskarutbildningen
0470-708454
Karolina Österdahl, Personalkonsult
0470-708674
Peter Karlsudd, Professor