OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Mötesservice är Göteborgs universitets interna mötespartner. Vi erbjuder service för alla medarbetare inom Göteborgs universitet som behöver hjälp med planering av möten, deltagarhantering och event. Vi bistår kärnverksamheten med allt från en kopp kaffe till planering och genomförande av stora evenemang. Mötesservice skapar en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö och är en kvalificerad stödfunktion för forskare, lärare och annan personal för att underlätta deras arbete. Vi vill bidra till att såväl nationella som internationella möten hålls inom Göteborgs universitet. Mötesservice består av flera olika anläggningar; Wallenberg konferenscentrum, Ågrenska villan och universitetets huvudbyggnad i Vasaparken.
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad konferensvärd som blir en viktig del i det team som ansvarar för konferensverksamheten vid Mötesservice.
Arbetsuppgifter
Som konferensvärd arbetar du på Konferenscentrum Wallenberg där du kommer att vara ansiktet utåt och möta såväl svenska som internationella gäster.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Värdskap i samband med konferenser
• Tjänstgöring i reception
• Möblering och iordningsställande av konferensrum
• Uppdukning av fika
• Administrativt arbete så som bokning och uppföljning av konferenser
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens. Du har minst 1 års yrkeserfarenhet från konferensverksamhet eller receptionsarbete. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Du har god initiativ- och samarbetsförmåga, bra ordningssinne samt är utpräglat serviceinriktad. Du är flexibel i ditt arbetsrätt och har förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du jobbat med bokningar, bokningssystem och administrativa uppgifter kopplat till konferenser och möten.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning. Omfattning 75 % med placering vid Sektionen för mötesservice. Arbetstid är måndag till fredag kl. 12:00-18:30. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande enhetschef Fredrik Orwén, tel. 031-786 11 02, fredrik.orwen@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-01-13.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.