Konferensvärd med teknisk kompetens till Arbetsförmedlingens HK

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande är vår viktigaste uppgift. Vi har inlett ett omfattande förnyelsearbete som kommer att pågå till och med 2021 där IT och digitalisering är centralt. Vi har ett kontorsnät i förändring med krav på moderna lokalutformningar som stödjer förändrade arbetssätt med kundbehoven och hållbarhet i fokus.

Till Arbetsförmedlingens Lokalförsörjningsenhet och sektionen Internservice söker vi nu en konferensvärd/värdinna med teknisk kompetens som ska arbeta på myndighetens huvudkontor i Stockholm.

Sektionen Internservice ansvarar för en mängd olika uppdrag på Huvudkontoret (Hk). Huvudsakliga tjänsteområden är reception, konferenslokaler med tillhörande teknik, vaktmästeri och fastighetsfrågor. Sektionen ansvarar också för det operativa säkerhetsarbetet vid Hk såsom inpasseringssystem, larmsäkerhet och tjänstekortshantering. Regelbundna externa kontakter sker bl.a. med fastighetsägare och leverantörer av varor och tjänster inom området.

Förutom huvudkontorets lokaler på Hälsingegatan 38, 40 och Norra Stationsgatan 61 (som 2019 flyttar till nya fräscha lokaler i Solna), omfattar sektionens ansvar även ett utbildningscenter på Kungsholmen. Beställningar, önskemål och frågor som sektionen har att hantera är såväl snabba praktiska lösningar där kunden är i centrum.

Då vi har många möten på distans med hjälp av olika tekniker så är det av största vikt att du kan hantera tex Skype och hjälpa våra kunder tillrätta. Vi planerar också för att hålla utbildningar till kunden i teknik. 



Kvalifikationer



Gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet



Du har goda kunskaper i MS Office



Goda kunskaper av att uttrycka dig väl i tal och skrift



Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, tex SSM



Erfarenhet av att arbeta i olika distansmötestekniker tex Skype och videomöten



Det är meriterande om du också har arbetat med larm och passersystem





Egenskaper



Du är som person positiv och tycker om att samarbeta och ge god service till kund




• Du är strukturerad, noggrann och ansvarsfull


• Vi tror också att du ser möjligheteter istället för hinder

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet.

 

Vad kan vi erbjuda dig

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Övrigt

Anställningen är på heltid och tillsvidare. Provanställning om 6 månader tillämpas. Placeringsort är Stockholm.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 13 augusti 2017 märkt med diarienummer Af-2017/0038 9046. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsförmedlingen.se/ledigajobb). När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga CV och personligt brev i ansökan. Betyg/intyg lämnas vid en eventuell intervju. #LI-POST

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 augusti 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Konferensvärd Mötesservice

Konferensvärd Mötesservice

22 november 2024

21 november 2024

Konferensvärd Mötesservice

Konferensvärd Mötesservice

20 november 2024