OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter dig som har ett stort tekniskt intresse och som vill växa och utvecklas i rollen som konfigureringstekniker!
DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som konfigureringstekniker kommer du att arbeta med installation av Flintabs mjukvarusystem med konfiguration av kundens hårdvara i kundens systemmiljö, Du kommer föra dokumentation av funktion och installationsbeskrivningar. Du kommer därför att behöva sätta dig in i och förstå Flintabs egentillverkade mjukvara samt MS-SQL. Mycket av arbetet kommer att skötas från kontoret men det komma även förekomma att du kommer behöva vara fysiskt på plats ute hos kund. Du kommer i huvudsak arbeta dagtid på vardagar men viss obekväm arbetstid kan förekomma t.ex. när kundens system ska gå live under en helg.
I arbetet kommer du ibland vara ett stöd för säljarna vad gäller offertgranskning för att se att arbetsuppgifterna stämmer överens med det arbete du ska utföra. Då arbetsrollen innebär många olika kontaktytor läggs stor vikt vid god social kompetens och att du har lätt för att kommunicera med och förstå kundens önskemål och behov. Arbetet kommer innebära att du arbetar i flera olika projekt samtidigt, vissa är färdiga på dagen, andra tar veckor till månader innan de färdigställs. Arbetet ställer därför höga krav på att du kan driva dig själv och har en förmåga att kunna slutföra projekt i tid.
Rollen lämpar sig för dig som har ett stort tekniskt intresse och som vill växa in i rollen som konfigurationstekniker. Du kommer att läras upp i Flintabs egna system Viktoria2, vilket innebär att du inte kommer behöva ha några förkunskaper inom systemet utan att du kommer få lära dig längs med vägen. Du kommer att få en stegvis upplärning i arbetet av erfarna kollegor. Det kommer läggas stor vikt vid att du lärs upp ordentligt och att du med tiden ska kunna känna dig trygg i arbetsuppgifterna.
OM FÖRETAGET
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. De utvecklar och marknadsför kundunika moduler i form av vågar och vägningssystem för industrin. Deras sortiment är mycket omfattande, från små paketvågar till stora fordonsvågar. Kundkretsen finns främst inom affärsområdena logistik & transport, industri och process, energi, entreprenad, avfall och återvinning.
Flintab etablerades 1981 och har sedan dess etablerat en rikstäckande försäljnings- och serviceorganisation för att kunna erbjuda möjligheten till nära och bra service ut mot kunderna. Flintab har sitt huvudkontor i Jönköping där funktionerna teknik och utveckling, servicecenter och administration finns. Servicecenter finns även utspridda på orterna Stockholm, Göteborg, Malmö, Eskilstuna och Sundsvall.
Just nu befinner sig Flintab i en spännande fas där de håller på att ställa om till att bli mer av ett techbolag. Därför håller de just nu på med en större omorganisation för att i framtiden vara bättre rustade för att tillgodose kundens behöv. De håller därför på att organisera om sig till renodlade team inom sälj, leverans och förvaltning. Du kommer att tillhöra ett nytt team på leverans om 6 personer som kommer vara en blandning av både äldre och mer erfarna kollegor och nyare.
DIN PROFIL
Du är en person med stort tekniskt intresse, kanske är du självlärd eller så har du läst några tekniska kurser. Du vill arbeta i ett spännande företag som befinner sig i en stor omställningsfas och ser långsiktigt på din anställning i företaget. Du arbetar på ett strukturerat vis och har en god förmåga att dokumentera processerna längs med vägen. Vi tror att du har kunnat tillgodose dig några års arbetslivserfarenhet men att du befinner dig ungefär i början av din tekniska karriär.
Skallkrav:
•Stort tekniskt intresse.
•Goda kunskaper i informationsbehandling i MS-SQL.
•Flytande svenska i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Meriterande:
•Arbetar med liknande uppgifter.
•Erfarenhet av nätverk och server.
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
VILLKOR
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: Dagtid
Omfattning: Heltid
Vi kommer behandla ansökningarna löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996