OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Efter vår lansering av vårt eget varumärke för två år sedan har vi haft en årlig tillväxt på 100% och det finns en stor efterfrågan på vår produkt hos hantverkare, bygghandel, arkitekter och privatpersoner. Vi säljer färdigblandad microcement, vilket är ett ytskikt allt fler får upp ögonen för. Mot bakgrund av en stark tillväxt söker vi nu efter en resurs inom sälj och kundvård till vårt kontor i Malmö.
Vi erbjuder
Vi är ett litet bolag där man ges förtroende, får ta plats och där egna initiativ välkomnas. Vi är uppskattade av våra kunder men har fortfarande mycket som kan utvecklas kring hur vi lägger upp försäljning och kundvård, och där kommer du in i bilden. Arbetsplatsen är placerad på Ystadvägen 22 i Malmö med bra pendlingsmöjligheter. Vi erbjuder flexibla arbetstider, och tillsammans tar vi fram ett schema som passar dig och oss. Din första tid hos oss kommer handla om att du introduceras till vår produkt, går utbildningar hos våra viktigaste leverantörer och blir med i kunddialoger.
I takt med att bolaget växer kommer vi att kunna erbjuda goda möjligheter för den som vill utvecklas och ta större ansvar. Vi vill att du ska bli med oss på en spännande tillväxtresa!
Rollen
Du får chansen att tillsammans med VD strukturera arbetet och bygga processer för hur man bäst hanterar de förfrågningar som kommer till oss. Att säkerställa en nöjd kund kommer alltid vara prioriterat före att jaga en ny eftersom vi hela tiden får förfrågningar till oss. Mycket av din tid spenderar du i telefon på kontoret där typiskt en hantverkare ringer in en beställning, har frågor kring produkten eller vill att du räknar ut materialåtgång av vår produkt. Nyckelordet i våra kontakter med kunder är service, och det är kundnöjdhet som vi mäter vår framgång utifrån – inte bara kronor och ören.
Vi håller regelbundet utbildningar för certifiering av existerande och potentiella kunder. Där kommer du med tiden vara en självklar deltagare i takt med att dina kunskaper kring vår produkt växer.
Förutom att sälja och ge god service söker vi en person som är redo att hugga i där det behövs och hjälper en kollega, så finns vi redo för dig om din dag kör ihop sig. Vi hjälps åt!
Din erfarenhet och personlighet
Du har på något sätt erfarenhet från byggbranschen eller bygghandeln. Kanske har du arbetat med försäljning och service hos några av de större byggkedjorna, på en färga är eller själv arbetat som plattsättare, målare, snickare eller liknande. Vi ser gärna att du förstår en hantverkares vardag, men har inga krav om att du redan vid start ska ha kunskap om just vår produkt.
Försäljning och kundvård är naturligt för dig, och du räds inte för att hantera en kund – oavsett om dess upplevelse är positiv eller negativ. Noggrannhet ligger naturligt för dig. Du får såklart stöd och uppmärksamhet men för att trivas i rollen och hos oss krävs att du är en person som har vana av att stå på egna ben och kan ta egna beslut. Vågar du delge din mening och själv prioritera det som för stunden är viktigast så är det egenskaper som kommer väl till pass. Enkelt sammanfattat så handlar det om ditt höga engagemang, och att dina krav om hög servicenivå gentemot kund och kollegor kommer inifrån.
Vi välkomnar alla sökande och är helt inriktade på att hitta någon som vill bidra till vår tillväxtresa genom sitt engagemang och prestation.
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. Vi önskar dock senast mottagit din ansökan den 31 augusti.
Du ansöker högst upp på den här sidan. Du kan välja att skicka in ansökan som en video, enbart ljud eller text. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post på grund av GDPR.
För frågor kring rollen, vänligen kontakta bolagets VD Tobias Bindemo på epost tb@konkral.se eller telefon 072-601 35 46.