OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer?
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Nu söker vi en konsthandläggare och informatör till Vallentuna kommun. Tjänsten är ett vikariat på heltid mellan 2022-05-13-2023-05-31 placerad vid kulturenheten på Kulturförvaltningen i Vallentuna.
Arbetsuppgifter:
Som konsthandläggare ingår att arbeta med offentlig konst i byggprojekt enligt kommunens konstpolicy, varav några projekt är påbörjade. Du kommer ansvara för kommunens konst genom registrering, dokumentation, inventering, placering, digitalisering, fotografering, vård och underhåll m.m. Under tiden vikariatet pågår ska en flytt av många av kommunens kontor planeras och till viss del genomföras. Troligen kommer här även ske en flytt av det permanenta konstmagasinet.
Du ska planera och genomföra, administrera, hänga och marknadsföra konstutställningar i vår utställningslokal ”Konstkuben” i Kulturhuset. Arbetet med konstutställningar genomförs av konsthandläggaren från ax till limpa vilket innebär att bokning, avtal, planering, budget, marknadsföring, hängning och ljussättning samt nedtag genomförs av samma person.
I informatörsuppgifterna ingår att marknadsföra kulturverksamheten. Det innebär bland annat trycksaksproduktion i InDesign och Photoshop och arbete med webb och sociala medier. Du kommer att vara redaktör för hemsida och intranät och ansvara för Kulturhusets och Vallentuna Teaters sidor på Facebook och Instagram. I arbetet ingår även att arbeta med internkommunikation bl. a genom framställan av veckobrev. Du kommer även ansvara för affischering och synpunktshantering.
Du kommer ingå i Kulturenheten som består av 10 personer. Arbetstiden är huvudsakligen vardagar, dagtid, men kommer kunna vara förlagd även på kvällar och helger.
Kvalifikationer:
• Akademisk utbildning inom konstvetenskap eller från konsthögskola med lägst kandidatexamen.
• Erfarenhet av leda arbete med offentlig konst i byggprojekt, konstutställningar samt ha god kunskap inom konstområdet
• Kunskaper om och erfarenhet av konsthantering.
• Erfarenhet av projektledning med många samarbetspartners.
• Vana att arbeta med många digitala system.
• Du ska ha god datorvana i Officepaketet, InDesign, Photoshop och Adobe Acrobat.
• Du ska ha erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, marknadsföring, och erfarenhet inom grafisk produktion.
• Du ska vara van vid att arbeta med sociala medier och att arbeta i flera digitala system för olika ändamål.
• Du har ett serviceinriktat arbetssätt, har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska men även på engelska
• Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med flytt av konst/konstmagasin.
• Det är meriterande om du har körkort.
Personliga egenskaper:
• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärlds bevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
• Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang.
• Vi ser gärna att du är allmänt kulturintresserad.
Information:
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är ett vikariat på heltid med start 2022-05-13 eller enligt överenskommelse, och längst tom 2023-05-31. Vi tillämpar individuell lönesättning.
För trygghet och omtanke gentemot varandra förväntar vi oss att du är fullvaccinerad mot Covid-19.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2022-03-11.
För mer information kontakta:
Anders Dahlgren, kulturchef, 08-58785365, anders.dahlgren@vallentuna.se
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27