OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servistik Group AB
Servistik är ett ungt företag med sin bas i Linköping och ytterligare verksamhet i Stockholm. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn. Vi kombinerar service och logistik för att tillsammans med våra kunder skapa effektiva arbetssätt där kundens sidoverksamhet blir vår kärnverksamhet. Vi har en bred verksamhet med tre affärsområden där våra tjänster kan nyttjas var för sig eller i kombination beroende på kundens behov och önskemål. Våra tre affärsområden är produktionsförsörjning, bygglogistik och tredjepartslager.
Vi strävar emot att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar under värderingarna ansvar, engagemang och utveckling.
Beskrivning
Servistik söker en kunnig konstruktör inom emballage till vår verksamhet i Linköping.
Arbetsuppgifter
Som konstruktör inom emballage är din huvudsakliga arbetsuppgift att konstruera och utveckla emballage och emballagematerial för kunds räkning. Du kommer att jobba utifrån ett helhetsperspektiv och tar i ditt arbete hänsyn till säkerhet, kostnad, hållfasthet och effektivitet för att uppnå bästa resultat. I dina arbetsuppgifter ingår också att medverka vid framtagning av transportemballage och transportutrustning. I rollen som konstruktör kan du även komma att ansvara för förhandling med leverantörer vid inköp av material samt agera teknisk rådgivare vid upprättande av inköpsavtal.
Din profil
Vi söker dig med högskole- eller civilingenjörsutbildning, gärna med inriktning maskinteknik eller produktutveckling. Du har några års erfarenhet av att arbeta med konstruktion inom tillverkningsindustrin samt erfarenhet av att arbeta i CAD. Vidare ser vi att du har kunskaper i ritningsläsning samt god materialkännedom. Har du erfarenhet av hantering av farligt gods är detta meriterande. Du har en vana av att arbeta i projektform och därigenom hanterat kundkontakter. Har du även erfarenhet av projektledning och arbete i en internationell miljö är detta meriterande. En förutsättning för tjänsten är att du har goda svenska och engelskkunskaper i tal och skrift samt B-körkort.
Som person är du kvalitetsmedveten och noggrann. Du drivs av att arbeta med problemlösning och komplexa frågeställningar. Du är kreativ i ditt arbetssätt och kommer med nya idéer och angreppssätt för att möta kundens önskemål. Då arbetet innefattar många sociala kontakter ser vi även att du är social och serviceinriktad. För att lyckas i rollen bör du även vara självgående och ha förmåga att strukturera och driva processer vidare.
Vad erbjuder vi dig?
På Servistik är vi övertygade om att kontinuerlig utveckling ökar vår konkurrenskraft på marknaden och erbjuder våra medarbetare både personlig och yrkesmässig utveckling. Du erbjuds förmåner som friskvård och företagshälsovård – utöver det får du arbeta med trevliga och engagerade arbetskollegor i en inspirerande arbetsmiljö.
Villkor
Tjänsten är tillvidare med start i Augusti 2013
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Greek, HR-utvecklare
Linda Greek, HR-utvecklare
010- 21 47 509
Veronica Elgstrand, HR-chef
010- 21 47 561
Linda Greek, HR-utvecklare
010-2147509
Linda Greek, HR-utvecklare
010 - 21 47 509