OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 54 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.
Beskrivning
Kommunledningskontoret, Arbetsmarknadsavdelningen.
Arbetsmarknadsavdelningen samordnar och genomför arbetsmarknadspolitiska insatser för personer som står långt från arbetsmarknaden på uppdrag av arbetsförmedlingen och socialtjänsten. Prioriteringar är funktionsnedsatta, lågutbildade, ungdomar och utrikesfödda. Arbetsmarknadsavdelningen driver, samordnar och följer upp det integrationsarbete kommunen ansvarar för. Uppdraget är också att genomföra delar i etableringsuppdraget för nyanlända. Arbetsmarknadsavdelningens största uppgift är att minska utanförskapet och genom olika insatser verka för att fler ska kunna närma sig den reguljära arbetsmarknaden. Vi arbetar enligt "Supported Employment"-metoden.
Arbetsuppgifter
Konsulentens huvudsakliga uppgifter:
- Hos uppdragsgivare (AF/socialtjänst) planera in deltagare till insatser.
- Skaffa praktikplatser inom kommunen.
- Ansvara för kontakt och uppföljning på arbetsplatsen med verksamhetens kontaktperson och deltagare.
- Ansvara för kontakt och uppföljning med uppdragsgivaren.
- Upprätta individuell handlingsplan tillsammans med deltagaren och tydliga mål med insatsen.
- Rapportering, administration och dokumentation
Kvalifikationer
Minst gymnasieutbildning. Erafenhet av personalarbete, arbetsmarknadsinsatser och säljerfarenhet.
Meriterande är högskola och erfarenhet av funktionsnedsättningar.
Vi söker dig som vill jobba med människor och ta tillvara allas olika förutsättningar och förmågor. Bidra tillsammans med kollegor inom avdelningen till ett vinnande arbetssätt som gör att fler kommuninvånare kommer in på arbetsmarknaden. Kunskaper i Officepaketet är nödvändigt. Körkort och tillgång till bil krävs.
Villkor
Visstidsanställning till och med 2017-12-31. Heltid. Månadslön
Ansök senast 2016-11-30
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078