OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Kommunledningskontoret, Arbetsmarknadsavdelningen.
Arbetsmarknadsavdelningen samordnar och genomför arbetsmarknadspolitiska insatser för personer som står långt från arbetsmarknaden. Vårt huvuduppdrag är att minska utanförskapet och genom olika insatser verka för att våra kommuninvånare som uppbär försörjningsstöd ska kunna närma sig den reguljära arbetsmarknaden och bli självförsörjande.
Vi söker nu dig som vill bidra med ditt engagemang och din kompetens i vårt team på Arbetsmarknadsenheten!
Som konsulent har du tät kontakt med deltagare och handledare och följer upp individens utveckling och handlingsplan samt gör arbetsplatsbesök. En god samverkan med kommunens olika arbetsplatser, andra aktörer, myndigheter, utbildningsanordnare, vården och privata näringslivet är en förutsättning för att många av våra deltagare ska kunna göra stegförflyttningar och få ett arbete. Ditt uppdrag är att samordna deltagarens insatser men också att själv coacha, motivera och vägleda deltagaren individuellt eller i grupp.
En insats som vi också erbjuder är olika typer av arbetsmarknadsanställningar vilket innebär att du bör ha grundkunskaper inom det arbetsrättsliga området.
En annan viktig del av arbetet innebär att dokumentera handlingsplan samt göra en bedömning och analys av deltagarens arbetsförmåga. Vi ser därmed att du är van vid att dokumentera och kan uttrycka dig väl både i tal och i skrift.
Kravspecifikation
Universitets eller högskoleutbildning inom beteendevetenskap, socionom, personalvetare eller annan likvärdig inriktning.
Arbetsrelaterad erfarenhet krävs.
Körkort och tillgång till bil.
Kompetenser
Du har en tro på individens förmåga att få och behålla ett arbete. I alla dina kontakter har du ett respektfullt och professionellt bemötande och inser vikten av en god samverkan. Förmåga att arbeta målinriktat och vara uthållig under processen. Hos oss kan arbetsuppgifter och prioriteringar förändras med med kort varsel vilket innebär att du behöver vara flexibel och självgående i ditt arbete.
Intervjuer sker löpande.
Visstidsanställning med tillträde tidigast 2022-01-01 till och med 2022-12-31.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078