Konsulent/säljare av tekniska hjälpmedel-Abilia

Arbetsbeskrivning

INFORMATION OM UPPDRAGET: Academic Work rekrytering söker en konsulent/säljare för anställning hos Abilia.BESKRIVNING AV FÖRETAGET: Abilia utvecklar, tillverkar och säljer moderna hjälpmedel för personer med funktionsnedsättningar inom områdena Kommunikation, Kognition och Omgivningskontroll & Larm.Våra produkter är lätta att använda och att anpassa.Abilia är en sammanslagning av de två tidigare etablerade företagen Gewa AB och Falck Igel.Vi finns i Sverige, Norge och Danmark och med hjälp av distributörer exporterar vi våra produkter till över 20 olika länder.Hos våra 100 medarbetare finns en bred kompetens som täcker in hjälpmedelsområdet, allt från arbetsterapeuter, logopeder, specialpedagoger till rehabingenjörer och tekniker. ARBETSUPPGIFTER: I syfte att stärka upp sitt säljdistrikt i södra Sverige så söker Abilia nu en ny konsulent/säljare.Som säljare kommer du att arbeta med försäljning av Abilias tekniska hjälpmedel till personer med funktionshinder och äldre.Abilias produkter är indelade i tre produktområden; kommunikation, kognition och omgivningskontroll & larm.Du kommer att vara en av fyra säljare som säljer produkter inom området kommunikation.Vi tror att du är boende i Skåne eller i närheten av Göteborg.Du kommer att ha din arbetsplats i ditt hem i form av ett hemmakontor alternativt för Skåne, lokalkontor.Men då jobbet innebär mycket säljmöten runt om i södra och västra Sverige kommer du resa en hel del och du ska vara beredd på övernattningar.Förmånsbil kommer att ingå i tjänsten.Var fjortonde dag är det möten på huvudkontoret i Stockholm.Du rapporterar till försäljningschefen och blir uppföljd på månadsbasis.DU KOMMER T.EX. ATT: - Sälja tekniska hjälpmedel och vara delaktig i såväl försäljningsprocessen som uppföljningsprocessen då man säljer inte bara en produkt utan en hel lösning till kunder - Planera och genomföra marknadsaktiviteter i eget geografiskt område - Hålla utbildningar och arrangera kurser/event för potentiella och existerande kunder - Kartlägga och tillvarata kundens behov - Se och utveckla nya marknadsmöjligheter - Ansvara för omsättningsbudget i ditt eget geografiska område VI SÖKER DIG SOM: - Är utbildad arbetsterapeut - Har erfarenhet av hjälpmedelsområdet kommunikationsprodukter - Har datatekniskt kompetens.Kompetens inom produktområdet Rolltalk och Programsnickaren eller liknande är meriterande.- Har erfarenhet av att jobba inom eller mot landsting och kommun Det är meriterande om du har erfarenhet av sälj och är van och bekväm med att prata inför folk. Då arbetet innebär mycket resor med bil är det ett krav att du har B-körkort.Som person är du strukturerad vilket innebär att du organiserar, planerar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt.Du är kreativ och lösningsorienterad för att du ska lyckas utveckla ditt säljområde.Du är en trygg och stabil person som har lätt för att samarbeta och såväl skapa som att underhålla relationer.START: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.Sök tjänsten via Academic Works hemsida www.academicwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Frank
040-607 74 80 0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson

Konsultchefsassistent Chloé Ekeram

Daniel Tängemyr

Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson

Konsultchef Julia Frank

Sammanfattning

Besöksadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö

Postadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö, 21139

Liknande jobb


Arbetsterapeuter

1 november 2024

Arbetsterapeuter

1 november 2024

1 november 2024

Arbetsterapeut till rehabenheten

Arbetsterapeut till rehabenheten

15 oktober 2024