OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu, för vår kunds räkning, en konsultmässig person som vill utvecklas. Om kunden: Vår kund bedriver outsourcing av IT-drifttjänster och är i behov av en ny konsult till sitt kontor i Karlstad. Arbetsuppgifter och omfattning: Du som anställs kommer att arbeta som konsult med tekniskt ansvar för huvudsakligen mindre och medelstora kunder som äger sin egen IT-driftplattform. Din uppgift som konsult blir att bygga och underhålla kundens IT-driftmiljö (servrar, klienter och nätverk), mestadels på plats hos kunden. Skallkrav: Du som söker skall besitta följande kompetens: - Kunskap inom Microsoft Server, kunna administrera konton, konfigurering samt installera. - Felsökning i hård- och mjukvara. - Administrera i E-postsystemet Microsoft Exchange. - Kunskap i Microsoft-klienter. - Relevant utbildning på lägst gymnasienivå. - B-körkort och tillgång till egen bil i tjänst. Meriterande: Det är meriterande om du som söker har kunskap inom följande: - SQL-databas - Small Business server - Sätta upp och konfigurera brandvägg och router. - Managementvertyg för antivirusprogram. - Terminal Services (Remote Desktop Services). - Virtualiseringstekniken VMware. Övrigt: För att lyckas i denna roll krävs att du är en utåtriktad person som gillar att ha kundkontakt. Du gillar att lära dig mycket teknik samt att lösa uppkomna problem. Personliga egenskaper: För att lyckas i denna roll krävs att du är en utåtriktad person som gillar att ha kundkontakt. Du gillar att lära dig mycket teknik samt att lösa uppkomna problem. Arbetstider och anställningsform: Heltid; dagtid. Visstidsanställning Framtiden AB förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag. Du kommer att anställas direkt av kundföretaget. Kommun: Karlstads kommun Tillträde: Omgående. Urvalsprocessen sker löpande, skicka din ansökan redan idag. Ansökan senast: 2010-08-23 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Jennie Forsell, personalansvarig.