OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning och söker en ny utmaning där du får ge stöd inom ekonomi & hyresadministration?Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig! Välkommen med din ansökan nedan.
Om uppdraget
Vi söker nu en konsult inom ekonomi och hyresadministration till en kund i Uppsala, som är verksam inom offentlig sektor. Kunden ingår i en enhet som ansvarar för Uppsalas bostads- och lokalförsörjning och förvaltar fastigheter.Uppdraget motsvarar en tjänst på 80-100% enligt överenskommelse, och pågår från och med omgående till och med till maj 2025. Arbetet sker mestadels på plats i kundens lokaler i Uppsala, med möjlighet till visst distansarbete upp till 2 dagar i veckan. Dina arbetstider är kontorstider under vardagar med flexibilitet.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll så arbetar du på kundens fastighetsstab med att stötta stabens avtalsteam under tiden som en av medarbetarna är tjänstledig. Arbetsuppgifterna innefattar följande:
Registrera och uppdatera hyresavtal i fastighetssystemet
Förbereda och granska en stor mängd leverantörsfakturor för attestering, primärt inkomna hyresavier
Utföra kvalitetskontroller och säkerställa att information beträffande in- och uthyrningsavtal i fastighetssystemet är korrekt och uppdaterad
Ge support och utbildning till anställda vid övergången till det nya fastighetssystemet
Delta i möten och samarbeta med avtalsteamet för att förbättra arbetsprocesser och avlasta teamet genom att utföra administrativa uppgifter som är möjliga att delegera
Nuvarande fastighetssystem är Xpand. I dagsläget pågår även ett implementeringsprojekt för att övergå till Momentum i början av året.
Dina kvalifikationer
Relevant utbildning inom ekonomi, redovisning eller fastighetsförvaltning
Minst 3 års erfarenhet av arbete med fastighetssystem och hyresadministration
Goda kunskaper inom ekonomi och redovisning
Erfarenhet av att arbeta med fastighetssystem
Grundläggande förståelse för hyresavtals uppbyggnad
Förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter och system
Noggrann och strukturerad arbetsmetodik
Utmärkt bemötande och kommunikationsförmåga
Goda kunskaper inom MS Office
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare bör du vara flexibel, anpassningsbar, självgående och initiativrik för att passa i denna tjänst.
Meriterande
Goda kunskaper i Excel
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 25 oktober.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson