Konsult inom ekonomi och rådgivning

Konsult inom ekonomi och rådgivning

Arbetsbeskrivning

Om OWL
Välkommen till OWL, den kloka och moderna redovisnings- och rådgivningsbyrån i Östersund. Sedan starten har vi arbetat med utmanande kunduppdrag på regional, nationell och internationell nivå. Våra kunder är såväl entreprenörsledda bolag som större bolag. Genom att arbeta med effektiva, digitala och automatiserade processer lägger vi stor del av vår tid på värdeskapande analys, uppföljning och rådgivning för våra kunder. I tillägg till kvalificerade ekonomi- och CFO-tjänster har vi spetskompetens inom due dilligence och börsförberedelse.
Vi håller till i en ljus och rymlig timmerstuga med ski in ski out-läge i en skogsglänta nära Östersunds skidstadion. Vårt naturnära läge ger fantastiska möjligheter att kombinera arbetsdagen med friluftsaktiviteter som längdskidåkning och terränglöpning. I dagsläget är vi ett team på 13 hängivna medarbetare som ser varje dag som en möjlighet att växa och inspireras tillsammans. Vi är under tillväxt och söker nu fler kloka kollegor!🦉
Vill du arbeta i framtidens ekonomikonsultroll?
Tycker du att kombinationen ekonomi, digitalisering och automatisering låter spännande och vill ha en bred och varierande roll, där du dagligen får utveckla dina kunskaper inom redovisning & affärsrådgivning, samt arbeta i nära samarbete med dina kollegor och med väldigt spännande kundbolag - Då vill vi gärna höra ifrån dig!
Mer om rollen
Din roll är att hjälpa våra kunder att effektivisera processer, bistå med controllertjänster, månadsrapportering, årsbokslut, deklarationer, skatter samt affärsrådgivning. Du arbetar dagligen i nära samarbete och dialog med kunderna och med dina kollegor. Vi arbetar helt papperslöst och håller oss uppdaterade om de senaste digitala verktygen för att optimera och effektivisera ekonomifunktionen.
Vem är du?
Vi söker dig som är erfaren såväl som nyexaminerad ekonom. Som person tror vi att du har en förmåga att se lösningar till problem och drivs av att få lära dig nya saker!
Vi tror dessutom att du är:
Lyhörd och har en god förmåga att lyssna in och förstå våra kunders behov.
Social och tycker att det är utvecklande att lära känna nya verksamheter och organisationer.
Proaktiv och arbetar strukturerat för att möta deadlines och leverera kundvärde.
Engagerad och trivs med att samarbeta tätt med kollegor och kunder.

Oavsett exakt vilken erfarenhetsnivå och redovisningskompetens du kommer in med, så tror vi att det viktigaste är din vilja och dina ambitioner framåt. Om du har rätt grund, så är vi övertygade om att vi kan ge dig förutsättningar och möjligheten att växa i rollen hos oss!
Varför välja OWL?
Vi erbjuder utvecklande uppdrag, en stimulerande miljö och balans i livet. Vi verkar i en modern och föränderlig miljö, där du snabbt får möjligheten att utvecklas vidare i din karriär. Vi arbetar team- och processbaserat för att optimera våra kundleveranser och säkerställa en hållbar arbetsbelastning över tid. För oss är inte debiteringsgrad det allra viktigaste, utan hur nöjda våra kunder är. Vi tycker om att arbeta sida vid sida och ser därför vårt kontor ”Holken” som vår givna arbetsplats när vi inte är ute hos våra kunder.
Ser du dig själv trivas i denna miljö kan vi erbjuda dig en arbetsplats full av engagerade kollegor, som alltid har riktigt roligt, utvecklas, kämpar och firar tillsammans!!
Varmt välkommen till oss!
Arbetsplats och omfattning
Arbetsplats: Kontoret i Östersund
Arbetstid: vardagar, dagtid
Omfattning: Enligt överenskommelse 50–100%.
Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt – vi gör ett löpande urval. Ansökan till: hr@owl.se
Frågor? Hör av dig till Caroline Vildevi på caroline.vildevi@owl.se eller ring 073-046 95 47
🚀🦉 Sugen på att vara med på vår tillväxtresa? Ansök nu och bli en del av OWL!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OWL Östersund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2024
  • Ansök senast: 30 april 2024

Postadress

ÖSK-vägen 10
Östersund, 83158

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024