OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Som resurs och kompetensstöd går du rakt in i pågående aktiviteter där fokuset ligger på att säkra leveransen inom ramen för Information och IT-säkerhet inom områdena
- Kravinsamling
- Informationsklassning
- Risk och sårbarhetsanalys
- GDPR generellt men även DPIA och TIA analyser vid behov
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- En god förmåga inom agila arbetssätt.
- Minst 5 års generalistkompetens inom Informationssäkerhet (ISO27001)
- Mycket bra kunskap om GDPR, inklusive DPIA och TIA processer
- Allmän kunskap om samhällsviktiga tjänster enligt NIS
- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet från projekt med informationssäkerhet i större organisationer.
- God erfarenhet av att översätta verksamhetens krav på säkerhet samt krav på efterlevnad till tydlig kravställning
- God erfarenhet att tillämpa av security by default & design, privacy by default & design mm.
- Språk: Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av SANS 20 används internt som ramverk och utifrån det sätts IT-säkerhetsstrategin i samarbete med verksamheten och dess behov.
- Tidigare erfarenhet av biljettsystem, betallösningar och/eller medlemssystem
Önskemål om personliga egenskaper:
- Du tycker det att det är naturligt att jobba självständigt med dina uppdrag och har en tydlig energi och drivkraft i ditt arbete.
- Du är en erfaren ledare med god förmåga att leda team mot det gemensamma målet.
- Du gör allt för att stötta projektet och verksamheten. Har en utpräglad pedagogisk förmåga som visar sig både i kommunikation och de möten där du medverkar. Fokus är att göra allt mer lättbegripligt och enkelt att konsumera som medarbetare hos kunden och för deras externa parter.
- Du ser naturligt möjligheter där andra kanske ser utmaningar och är lösningsorienterad.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström