OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pharm Assist Sweden AB är ett nordiskt konsultföretag baserat i Uppsala, som erbjuder tjänster och rådgivning inom Quality Assurance och Regulatory Affairs för läkemedel och medicintekniska produkter. Bland våra uppdragsgivare återfinns små och stora nordiska och internationella läkemedels- och medicinteknikföretag. Företaget grundades 1996 och har samarbetat med mer än 300 företag genom åren. Pharm Assists högkvalificerade team på cirka 25 professionella konsulter har en stark vetenskaplig, regulatorisk och affärsmässig erfarenhet och tillhandahåller skräddarsydda lösningar för sina kunder. Pharm Assists erbjudande inkluderar: Regulatorisk strategi och rådgivning, produktregistrering, regulatorisk life-cycle management, farmakovigilans och post-market surveillance, medical & regulatory writing, Good Distribution Practice, utveckling och underhåll av kvalitetsledningssystem baserade på ISO 9001, ISO 13485, ISO 14791, MDR samt IVDR. För ytterligare information, besök www.pharmassist.se
Pharm Assist Sweden AB söker förstärkning till vår grupp av konsulter inom QA/GDP för läkemedel. Våra kunder är allt från små lokala till stora globala bolag.
Arbetet inkluderar bl.a.:
Att ha rollen som sakkunnig för partihandel
Sätta upp och underhålla kvalitetssystem inom GDP
Hantera reklamationer, returer, avvikelser, indragningar mm
Genomföra GDP-utbildningar
Genomföra och delta i inspektioner och audits
Arbetsuppgifterna utförs i enlighet med tillämpliga regelverk och i samarbete med kund och i vissa fall myndighet.
Arbetet är självständigt och innebär egen kontakt med våra kunder. Du omges av kollegor med liknande arbetsuppgifter. Vi arbetar som team och har ett gott samarbetsklimat där man delar kunskap och nätverk.
Tjänsten är förlagd till vårt kontor i centrala Uppsala och i vissa fall periodvis till våra kunders kontor, vanligen i Uppsala- eller Stockholmsområdet.
Beroende på tidigare erfarenheter och kompetens kan det även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter, som inom kvalitetssäkring (QA), GMP, regulatory affairs (RA) eller farmakovigilans (PV).
Kvalifikationer
Apotekare eller motsvarande utbildning.
Minst 1 års erfarenhet från arbete med GDP (läkemedelsindustri, CRO-företag, läkemedelsmyndighet).
Talar och skriver flytande svenska och engelska.
Meriterande
Erfarenhet av att arbeta som konsult.
Erfarenhet som sakkunnig för partihandel eller läkemedelstillverkning.
Erfarenhet av PV eller RA.
Personlig profil
Du är självgående, serviceinriktad och tar ansvar för eget arbete.
Du samarbetar bra med andra och bidrar till ett gott arbetsklimat.
Du är noggrann, strukturerad och har god förmåga att prioritera och utnyttja din tid effektivt.
Du har god förmåga att skapa kontakt och värdesätter samarbete över funktionsgränserna internt och med kunder.
Du är bra på att kommunicera med andra och har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.
Du inspirerar andra genom ditt engagemang och passion för jobbet
Du är resultatorienterad och har alltid företagets vision och strategi i åtanke.
Tillträde
Augusti 2022 eller enligt överenskommelse
Kontaktuppgifter
Sari Öbrink, Chef GDP/farmakovigilans, 018-71 32 00 eller 076 329 68 90
Välkommen att sända ditt CV senast den 20 juni 2022 till info@pharmassist.se. Vi går igenom inkommande ansökningar löpande och rekryteringen kan komma att avslutas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Regulatory Affairs/partihandel Maria Nilsson Hagberg
018-713200
070-659 72 85
Chef Farmakovigilans Jeanette Johansson
018-713200
073-5285898
Chef farmakovigilans Jeanette Johansson
018-713200
073-5285898
Vice VD/projektledare Maria Nilsson Hagberg
018-713200
070-6597285