Konsult med erfarenhet av hyresavtal

Konsult med erfarenhet av hyresavtal

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är en växande aktör inom läkemedelsmarknaden söker nu en konsult med erfarenhet av hyresavtal. I rollen kommer du att ha ett koordinerande ansvar över företagets kontorsflytt. För att ge det bästa förutsättningar avseende att finna ny lokal samt att förhandla bästa möjliga villkor ska du genomföra rådgivning i samband med nytt hyresavtal. Konsultuppdraget är på timbasis med start enligt överenskommelse och kommer att pågå tills att ny lokal/nytt hyresavtal är bekräftat under 2023 alternativt även under 2024. Tjänsten är med extern placeringen företrädesvis i centrala Stockholm men kan bedrivas huvudsakligen på distans.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Mötes och rapportstruktur
• Koordinering av behovsanalys av lokalbehovet
• Initiera och vara drivande i kontakten samt dialog med nuvarande hyresvärd
• Utskick av lokalsökningsdokument till alla andra fastighetsägare och lokalmäklare i det aktuella sökområdet.
• Presentation och genomgång av lokalsökningsrapport inklusive alternativ och marknadsanalys
• Koordinering och genomförande av visningar av utvalda lokalalternativ
• Utvärdering av alternativen innefattande hyreskostnad, generell flyttkostnad (kvantitativ och kvalitativa faktorer).
• Upprättande av detaljerad offertförfrågan
• Analys, sammanställning och presentation av hyresofferter och planritningar
• Komplettering av hyresofferter vid behov och förtydligande av villkor
• Strategiskt beslutsunderlag för att fatta ett välgrundat och informerat beslut om framtida lokalförsörjning.
• Upprättande av strategi för avtalsförhandling
• Hyresförhandling (förhandling av bl.a. lokalanpassning, ytskikt, teknik, bashyra och hyrestillägg, hyresrabatter, investeringsbidrag, indexering, avtalsflexibilitet, gränsdragning mellan hyresvärd och hyresgäst etc).
• Kommersiell genomgång och granskning av hyresavtalet
• Koordinering av undertecknande av hyresavtal


Vem är du?
För att passa in i rollen behöver du ha arbetslivserfarenhet ifrån liknande arbete. Språkligt så har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal och skrift.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du är flexibel, analytisk och strukturerad. Du har en prestigelös inställning till ditt arbete och är beredd att hugga i där det behövs och komma med idéer. Vidare är du självgående och inte rädd för att ta egna beslut.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 21 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024