OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Nu söker vi en konsult till Planering/Logistik gruppen till ett stort bolag i Finspång, där de behöver utveckla/förbättra/effektivisera förmågan att analysera prognoser för långsiktig planering för behovet av instrument&verktyg, en direkt koppling till företagets investeringsbehov. Uppdraget är till att börja med 12 månader med god chans till förlängning med tillsättning augusti 2022.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Verksamhet & befattning
Avdelningen ansvarar för att hantera och kvalitetssäkra dessa utrustningar och det gör vi genom ett intern samarbete mellan 5 olika grupper inom avdelningen. - Teknisk support som ansvarar för det tekniska underlaget tillhörande dokumentation mm. - Kalibrering som ansvarar för kalibrering och kontroll av alla instrument mm. - Instrument&Verktygsservice som ansvarar för packning, inventering, kontroll mm. - Gate 3 (Godsmottagning) som ansvarar lastning/lossning, väga/mäta mm. - Planering/Logistik som ansvarar för behovsanalyser, orderregistrering mm.
Nu söker vi en konsult till Planering/Logistik gruppen där vi behöver utveckla/förbättra/effektivisera vår förmåga att analysera prognoser för långsiktig planering för behovet av instrument&verktyg, en direkt koppling till vårt investeringsbehov. Vi behöver även förbättra den kortsiktiga planeringen som ofta och nära utleveranstider omplaneras ur ett behovsperspektiv. Vårt övergripande mål med denna resursförstärkning är att öka utnyttjandegraden av alla utrustning som levereras till site då vår cykel för en ”normal” uthyrningstid sista åren ökat från ca 3 till 6-8 månader. Självklart innehåller uppdraget att renodla processer och kanske framförallt etablera kommunikationsvägar med våra beställare/användare och förstå komplexiteten i leveransen från packning iordningställande – transporttid – tid för användning på site – returtransport av utrustningen.
Din profil
Kravprofil
• Erfarenhet / kunskap planeringssystem • Erfarenhet prognostisering • Sales&operation planning Bra att ha • Du har logistisk bakgrund/utbildning och gärna en teknisk kompetens i bagaget, erfarenhet av liknande uppdrag är givetvis meriterande. Personliga egenskaper • Har förståelse för logistiskt tänkande • Är resultatinriktad med analytisk förmåga • Är drivande och kan arbeta självständigt • Är flexibel • Kan samarbeta över gränser • Har viljan att lära nya saker och utveckla vår verksamhet • Har förmåga att kommunicera och samarbeta med de egna medarbetarna och med våra kunder • Vi ser gärna att du har erfarenhet av logistikarbete inom tillverkande industrin • Brinner för produktionslogistik/planering. • Personliga egenskaper som vi värdesätter är starkt engagemang, samarbetsförmåga, prestigelöshet och ödmjukhet.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Ferm och nås på eller på jessica.ferm@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84