OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du hittat hem i digitaliseringens föränderliga värld? Vill du ta nästa steg som konsult tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i vårt härliga Digital Business Management team? Vi söker nu dig vars hjärta slår lite extra för agilt ledarskap och drivs av att projektleda, kravhantera, coacha, facilitera och leda utveckling framåt.
Om rollen
Som en del av vårt Digital Business Management-gäng får du möjlighet att testa på många olika och spännande uppdrag hos våra kunder från olika branscher. Vi samarbetar med små bolag i uppstartsfas såväl som stora internationella bolag. Teamet blir din home base och vi är stolta över att kunskapsdelning genomsyrar hela verksamheten och att vår framgång ligger hos våra anställda. Du ges möjlighet att utforska och växla mellan olika roller så som projektledare, kravhanterare, produktägare, Scrum Master eller agil coach. Gemensamt för dessa roller är att du många gånger är med från projektstart och leder arbetet från idégenerering till leverans.
Därutöver tillhör det vardagen att förstå hur kundens strategiska målsättningar kan realiseras med ny teknologi och samtidigt skapa en tydlig och gemensam riktning för alla intressenter. Du hjälper till att bygga högpresterande och dynamiska team som kännetecknas av samarbete, öppenhet och ömsesidig tillit. Därtill är du en viktig del i att coacha, implementera, stödja agila principer, metoder och verktyg.
Det är viktigt att du som anställd på Nexer känner att du har möjlighet att utmanas och utvecklas. Förutom att vi värdesätter kompetensutveckling och erbjuder våra anställda kurser via Nexer Academy, Udemy och ger certifieringsbonusar så ser vi också till att ha riktigt kul på vägen. I teamet finns det olika intressen och något för alla. Det kan vara allt ifrån att slå ihjäl en timme på paddelbanan, ha följe i löpspåret i Bokskogen, delta i världens starkaste chili-provning eller ses på en och annan After Work. Det är bara fantasin som sätter gränser för team-aktiviteterna!
Placeringsort är Malmö eller Helsingborg.
Om dig
För oss är det viktigt hur du är som person och där ser vi gärna att du är öppen, inte räds för att prova på nytt eller utmana dina gränser. Ditt ledarskap kännetecknas av att ta ansvar, skapa struktur och nå målen, men även förmågan att vara lyhörd samt engagera och motivera medarbetarna i din projektgrupp. Att ha kul och lära av varandra är en av de viktigaste sakerna som leder till att vi trivs och gör ett bra jobb. We put our heart in it and make it happen!
Vi ser gärna att du har arbetat nära mjukvaruutveckling och med en god kommunikationsförmåga kan diskutera möjligheter och utmaningar med både verksamheten och IT-organisationen. Det är meriterande om du själv har utvecklarbakgrund samt erfarenhet från konsultbranschen. Att ligga i framkant och driva både individen och organisationen framåt är vår nyckel till framgång. Därför ser vi positivt på certifieringar inom agila arbetssätt (exempelvis SAFe, Scrum Master, PO) och projektledning (Prince 2, PMP, IPMA). Har du erfarenhet från Azure Devops, Jira eller liknande system är detta också meriterande. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till vår rekryterare Maria Jaern Ekengren på Maria.Ekengren@nexergroup.com. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka!
Om Nexer
Nexer är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women In Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och stävar ständigt efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.
Vi är en del av Danir-koncernen och har över 2800 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i 15 länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.