Konsult till arbetslivsinriktad coaching

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Arbetslivsresurs är en HR-partner som har kring 500 medarbetare på ca 80 orter i hela landet. Vi arbetar med många spännande uppdrag inom arbetsinriktad rehabilitering, arbetsinriktad coaching, omställning och organisationsutveckling.

Vi söker nu en driven och målinriktad person som har en stark vilja att coacha människor ut i arbetslivet eller till utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Stöd & matchning.

I din tjänst kommer du planera in och genomföra samtal med deltagare - individuellt och i grupp. Du leder jobbklubbar och genomför olika insatser som syftar till att deltagaren kommer ut i arbete eller påbörjar studier. Du dokumenterar både insatser och resultat. Vidare kommer du marknadsföra och sprida kunskap om våra tjänster i Västerås. Du planerar och deltar vid olika events och rekryteringsmässor tillsammans med dina kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan, så tveka inte utan sök direkt!


Din profil
Som person är du prestigelös, flexibel och du gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du får gärna ha en bakgrund från projektledning och/eller försäljning. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och tycker är roligt, och det är en fördel om du redan har ett brett nätverk i Västerås. I ditt arbete vill du göra skillnad och du vill se resultat av dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad och kunna självständigt planera och lägga upp ditt arbete, samtidigt som du jobbar efter en fastställd process.

Vi ser gärna manliga sökanden och det är meriterande om du är flerspråkig.

Du har:
• Eftergymnasial utbildning på minst ett år på heltid. Gärna en akademisk examen.
• Minst två års relevant arbetslivserfarenhet (på heltid)
• God kännedom om den lokala arbetsmarknaden och brett kontaktnät hos lokala företag
• Erfarenhet av att matcha individer till nytt jobb
• Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt
• Erfarenhet av att leda och driva egna projekt
• Mycket god administrativ förmåga och är en van datoranvändare
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• B-körkort


Vi erbjuder
• Ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter
• Personlig och yrkesmässig utveckling
• Engagerade kollegor
• Ett arbete med många kontakter både internt och externt
• Hos oss är du en uppskattad och sedd kollega,

Om verksamheten
I Arenakoncernen ingår fyra varumärken, Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class. Arenakoncernen är en specialist i personalfrågor för företag och organisationer i Norden. Vi har kontor rikstäckande i Sverige och Norge och sysselsätter hundratals anställda. Vi stärker organisationer, grupper och individer när det gäller rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning eller arbetslivsinriktad rehabilitering. Vintern 2015 förvärvade vi World Class som arbetar med helhetshälsa mot både individer och företag. Vi finns heltäckande runt om i landet och sitter i gemensamma lokaler. Vi har gemensamma värderingar inom alla bolagen kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete.

Ansökan
Vi ser fram emot fram emot din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande, då vi önskar en snabb tillsättning. För mer information om tjänsten, ring gärna Carina Larsson Kouri, tfn 070-892 08 62.

Varmt välkommen med din ansökan


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elena Hallin

Patrick Bihler

Anna Brorson

Arena Personal AB

Malin Nordeman

Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman

Martina Olsson

Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Nordic AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 april 2017

Besöksadress

Rademachergatan 1
None

Postadress

Rademachergatan 1
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024