OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Arbetslivsresurs AR AB är en HR-partner som har kring 500 medarbetare på ca 80 orter i hela landet. Vi söker nu medarbetare till vårt kontor i Västerås med kompetens och erfarenhet av att arbeta med arbetssökande och människor med funktionsnedsättningar/ och eller ohälsa/ funktionshinder. Som konsult arbetar du främst med projekt som syftar till att hjälpa individer till introduktion till arbete.
Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegorna i teamet. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att planera, ha samtal med deltagare, individuellt och i grupp, dokumentera och genomföra insatser som syftar till att deltagaren kommer in i eller tillbaka till arbetslivet. Målet är att deltagarna ska rustas och stärkas till att komma ut i en arbetsprövning. Du kan även komma att arbeta med andra uppdrag inom vårt urval av tjänster.
Din profil
• Relevant högskoleexamen om minst 120 /180 högskolepoäng
• Erfarenhet av att arbeta med deltagare i arbetsprövning/praktik
• God kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett brett nätverk
• Vana vid och intresse för att arbeta med både individer och grupper
• Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt
• God administrativ förmåga – och är en van datoranvändare
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift – meriterande om du även behärskar du arabiska eller somaliska.
• B-körkort och möjlighet att disponera egen bil
Du är
• Prestigelös och har lätt för att samarbeta
• Resultatorienterad och kvalitetsmedveten
• Har ett naturligt driv och trivs med att arbeta enligt en fast struktur
Vi erbjuder
• Ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter
• Personlig och yrkesmässig utveckling
• Samarbete med engagerade kollegor
• Ett uppdrag med frihet under ansvar
• Ett arbete med många kontakter både internt och externt
• Hos oss är du en sedd och uppskattad kollega
Om verksamheten
Arbetslivsresurs AR AB har ca 500 medarbetare på närmare 80 orter i hela landet. Hos oss har du möjlighet att utvecklas både som person och i din profession. Vi arbetar med många olika sorters spännande uppdrag inom rehabilitering, omställning och organisationsutveckling. I Arena koncernen ingår Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Elena Hallin
Patrick Bihler
Anna Brorson
Arena Personal AB
Malin Nordeman
Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman
Martina Olsson
Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin