Konsult till Customer Desk på Saab - rollen för dig som vill jobba kundnära

Konsult till Customer Desk på Saab - rollen för dig som vill jobba kundnära

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.

Produktionsstaben, Production Management Office inom Aeronautics produktionsavdelning ansvarar för planering, behovsdrivning av material, kalkyl och offert. De ansvarar även för produktions kunddisk, där de tar emot kundförfrågningar och beställningar.

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare inom Customer Desk är man Produktionsorgansiationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer och liknande ärenden från våra kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att vi håller vårt åtagande mot kund och ständingt förbättras att nå nya målbilder och krav.

Din profil
Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå. Du är drivande, har lätt att se helheten och uppgifter i ett större sammanhang, god samarbetsförmåga och en hög kommunikativ kompetens.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och inom exportkontroll och även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Du kommer i din roll ha kontakter både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga samt att du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift. Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och erfarenheter.

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Skill. Uppdraget startar snarast möjligt och pågår ett år framåt.
Låter det som en tjänst för dig? Ansök nedan genom att registrera ditt CV och personliga brev.

Vid frågor kontakta ansvarig mig, Erica Wiquist på mailadress erica.wiquist@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Liknande jobb


28 november 2024

Account Manager

Account Manager

27 november 2024