OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du nyligen tagit examen och vill komma in i en bred roll där du får lära dig mycket inom ekonomi? Har du hög serviceförmåga från tidigare arbeten inom kundservice? Då kan rollen hos vår kund vara en utmärkt startgrop i karriären!
I rollen på ekonomisupport hos vår kund kommer du ha kontakt både internt och externt. Internt hjälper du ekonomifunktionen med frågor som kan röra fakturering eller systemfrågor. Dessa frågor kommer in via kundens interna ärendesystem. Externt har du mycket kontakt med leverantörer som har frågor kring exempelvis obetalda fakturor, felaktiga uppgifter på fakturan eller andra frågor rörande ekonomin. Dessa frågor sker framförallt via telefon.
Du arbetar alltså i en intern helpdesk som fungerar som en supportfunktion till ekonomiavdelningen. I rollen får du en stor inblick hur en ekonomiavdelning fungerar. Rollen är både kommunikativ och administrativt lagd.
Din bakgrund
För att passa i rollen hos vår kund är det viktigt att du har ett intresse för ekonomi samt gillar att ge service. Troligtvis har du nyligen tagit examen inom ekonomi och söker nu efter en bred roll där du får en inblick i vad ekonomiarbetet innebär. Du vill även använda din kommunikativa förmåga. Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent parallellt med dina studier är det meriterande men inget krav. Ett intresse och kunskap kring ekonomi är viktigt samt din serviceförmåga.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning. Vår kund är en stor aktör inom byggbranschen som har sina lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Tjänsten är tänkt att starta omgående och arbetet utförs på heltid. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomisupport
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88