OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till ett mer jämställt Europa genom teknologi? Ta då chansen att komma in på ett internationellt HR-Tech bolag som konsult!
OM FÖRETAGET
PIHR är ett ledande svenskt HR Tech och konsultbolag som hjälper till att jämställa den globala arbetsmarknaden genom teknologi och expertrådgivning. Vår egenutvecklade SaaS-tjänst används idag av över 800 systemanvändare i fler än 35 länder, över 30% av företagen på Stockholmsbörsens Large-Cap lista är kunder. Vi är Europas enda mjukvaruleverantör som kan hjälpa våra kunder att globalt uppfylla sina åtaganden inom jämställdhetslönekartläggningsområdet.
OM TJÄNSTEN SOM KONSULT
I rollen arbetar du självständigt med många pågående uppdrag och med spridning på både branscher och företag. Detta görs med utgångspunkt att skapa bättre förutsättningar och säkerställa att PIHRs klienter uppfyller sina åtaganden inom jämställdhetsområdet, med fokus på jämställda löner.
Mycket av arbetet kopplas till PIHRs egenutvecklad mjukvara samt till förändringsprojekt inom verksamhet- och organisationsstruktur. Du kommer aktivt att arbeta med stora organisationers lönekartläggningar och organisationsstrukturer som strategisk rådgivare, vilket b la kan innebära analys och hantering av stora datamängder.
I din roll är du konsultativ och identifierar gärna nya affärsmöjligheter som ett led i att bidra till PIHRs ökade tillväxt för den svenska såväl internationella marknaden.
Tjänsten är placerad i Stockholm, dock förekommer internationella konsultuppdrag framförallt i London, Storbritannien.
PIHR SÖKER DIG SOM
Främst har rätt personliga egenskaper för att trivas i rollen som konsult.
Därför söker vi dig som har:
Stark analytisk förmåga och kan lösa komplexa problem
Förmåga att bygga långsiktiga relationer
Är nyfiken, engagerad och intresserad av nya trender och teknik
Är angelägen av att hitta nya vägar för att lösa problem
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning eller motsvarande ett till tre års erfarenhet från att ha arbetat inom rådgivning eller i konsultativa roller på managementnivå. Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling i kombination med ett metodiskt arbetssätt och uppskattar värdet i att leverera det bästa för kundens unika behov.
Utöver detta besitter du goda kunskaper i svenska samt engelska då tjänsten har en internationell karaktär. Vidare har du goda kunskaper i Excel och övriga Microsoft Office program för att klara av ditt dagliga arbete.
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med organisations- och lönestrukturer, befattningsvärdering och andra närliggande områden inom Compensation & Benefits.
ÖVRIG INFORMATION:
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Rekrytering, heltid med inledande provanställning på sex månader
Plats: Birger Jarlsgatan 58, Stockholm
Arbetstider: Kontorstider
Lön: Fast månadslön
Övrigt: Resor inom Sverige och ut