Konsult till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Örebro dig som vill jobba i Stockholm som konsult inom servicedesk. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur. 
 
"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, it-arkitekt på Atea.
 
Din roll i laget 
I rollen som servicedesktekniker på Atea kommer du på plats hos vår kund arbeta med support via mail, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag Onsite hos kunden samt delta i vissa projekt. Tjänsten är en visstidsanställning som sträcker sig till den sista oktober. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund.  
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som konsult inom servicedesk är:  
•Arbeta med support via mail, telefon och chatt. 
•Utföra uppdrag Onsite.  
•Delta i projekt.  
 
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.   
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande: 
Ditt sätt att tala är klart, välformulerat och engagerat. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd, kommunikativ och lösa konflikter konstruktivt samarbetar du väl med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som konsult inom servicedesk bör du ha följande kompetens: 
•Minst ett års erfarenhet att jobba inom servicedesk, gärna inom it. 
•God kännedom om ITIL. 
•Kunskap inom Microsofts produkter och nätverk är meriterande. 
 
Vill du bli en del av landslaget? 
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Håkan Sjöström, Konsultchef, via hakan.sjostrom@atea.se alternativt telefonnummer 019 – 603 43 58. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  
 
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  
 
Varmt välkommen med din ansökan! 
 
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea Malmö
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • enligt ö.k. Enligt ö.k.
  • Dagtid Visstid
  • Publicerat: 15 januari 2019

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024