OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Konsult -Varberg
Tjänstens innehåll i huvudsak
Du kommer att möta personer som avser att starta egen näringsverksamhet. Din uppgift är att bedöma affärsplaner med allt från affärsidé, kompetensmässiga förutsättningar, marknads/kundunderlag och ekonomiskt hållbarhet. I rollen ingår också rådgivning till nyföretagare samt att följa upp nystartade företag. Vi söker dig som har goda kunskaper om vad det innebär att starta och driva eget företag, gärna egenföretagare.
Formell kompetens
Erfarenhet av och kunskap om:
- rådgivning till nyföretagare
- att starta och driva nytt företag
- att göra bedömningar av affärsplaner och företagare samt att skriva rapporter om detta
- företagsekonomi och juridik på högskolenivå, alternativt motsvarande kunskaper som förvärvats på annat sätt i; marknadsföring, budgetering och prissättning, finansiering samt aktuell civillagstiftning, bolagsformer, avtals- och marknadsfrågor samt aktuell skattelagstiftning
- småföretagarnas villkor och marknader i det aktuella uppdragsområdet.
Erfarenheten ska minst omfatta 1 år och inte vara längre tillbaka i tiden än 3 år.
Det krävs god kunskap om det lokala och regionala näringslivet samt god kunskap om övriga lokala aktörer, myndigheter, föreningar, finansiärer, rådgivare och liknande. Det krävs specifik marknadskunskap både branschmässigt och lokalt för att kunna bedöma affärsplan och det planerade företagets bärkraft. Flertalet branscher kräver branschspecifika kunskaper varvid en bredd av kompetens hos konsulter är önskvärt. Du bör även ha tidigare erfarenhet av konsultuppdrag inom offentlig sektor.
Önskvärda meriter
Du trivs med att möta och inspirera individer med olika behov. Du har god näringslivskännedom och har lätt för att bygga relationer och samarbeten.
Data/dokumentationsvana. Du är kvalitetsmedveten, metodisk och en är en god organisatör, gillar ordning och reda samt har god social kompetens och social förmåga.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du tar ansvar och trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna och saklighet är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Din ansökan
Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.
Information
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Tfn: 016- 551 78 70
Mail: admin@abckraften.se
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företa