OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.
Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Beskrivning
Stockholms stad hyr lokaler för cirka fyra miljarder kronor per år.
Förhyrningarna uppgår till omkring tre miljoner kvadratmeter och fördelar sig på 20 000 kontrakt med 700 hyresvärdar. Inom serviceförvaltningens verksamhetsområde lokalplanering finns en internkonsultfunktion som utgör stadens spetskompetens i lokalfrågor. Till denna uppdragsfinansierade verksamhet kan stadens förvaltningar vända sig för att få hjälp och stöd i större lokalfrågor som verksamhetsanpassningar, inhyrningar samt ny-, om- och tillbyggnader. Arbetet sker ofta i nära samarbete med en eller flera kollegor. För närvarande består verksamheten av femton personer varav fyra inredningsarkitekter.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen består av ett flertal projektledare, vilka har till uppdrag att agera ombud för hyresgästen i förhållande till fastighetsägaren.
Vi söker en vikarie för en av våra inredningsarkitekter som kommer att vara föräldraledig. Vikariatet sträcker sig från 2018-10-01 till 2019-08-31. Verksamhetens omfattning beror på efterfrågan från stadens förvaltningar. Om efterfrågan ökar kan vikariatet komma att övergå till en tillsvidareanställning.
Projektledaren har ett helhetsansvar för projektet enligt den överenskommelse som upprättas med den beställande verksamheten. Tjänsten som inredningsarkitekt innebär att du utgör en viktig specialistkompetens i projekten och som internkonsult stödja stadens verksamheter, främst i tidiga skeden, vid lokalförändringar. I uppdraget ligger att kunna hjälpa och översätta verksamheternas behov av lokaler så de kan utgöra ett underlag till en beställning om ombyggnad eller inköp av inredning.
Arbetet innebär att självständigt kunna:
- framställa skisser och lokalprogram
- ge förslag till ombyggnad/verksamhetsanpassning
- ta fram förslag på inredning inklusive belysning, färgsättning etc
- granska ritningar
- ansvara för kontakt med fastighetsägares arkitekt, i syfte att säkerställa att ny-, om- eller tillbyggnaden utförs enlig beställningen.
Arbetet sker utifrån hyresgästens perspektiv vilket innebär att i ny-, om- och tillbyggnadsprojekt lämnas beställningen/underlaget till fastighetsägaren som svarar för att ta fram de slutgiltiga bygghandlingarna. Inredningsprojekt tas däremot ofta fram och ett slutgiltigt underlag inklusive ritningar och produktbeskrivningar som skickas som ett underlag till beställning. Vilka uppdrag som kommer påverkar vilken arbetsinsats som ska göras. För detta förutsätts en flexibel inställning till arbetet och att prestigelöst ta på sig de arbetsinsatser som kan behövas. Exempelvis kan det vara aktuellt att ibland agera projektledare. För att lyckas i rollen som internkonsult krävs ett professionellt och förtroendeingivande förhållningssätt. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i stadens olika verksamheter och skaffa en förståelse för de varierande behoven. Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på avdelningen så att allas olika kompetenser kan tas till vara.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning med relevant inriktning såsom inredningsarkitektur och möbeldesign, arkitektur eller annan inriktning som arbetsgivare bedömer som likvärdig.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med inredning av verksamhets- och kontorslokaler ses som starkt meriterande, gärna i en likvärdig roll.
- Erfarenheter av arbete i kommunal verksamhet och arbete med lokalfrågor är meriterande.
- Kunskaper i SketchUp eller annat ritprogram.
- Goda datakunskaper, primärt i Officepaketet.
- Intresse för och goda kunskaper inom gestaltning.
- En kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du analytisk och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är relationsskapande, då arbetet innefattar många kontaktytor såväl interna som externa, samt kvalitetsmedveten och van vid att arbeta mot uppsatta mål. Vidare är du initiativrik, du driver processer vidare och är van att arbeta självständigt mot givna mål. Du har en mycket god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Vi tillämpar ett prestigelöst och nära samarbete inom gruppen där stor vikt läggs på den enskildas aktiva medarbetarskap. Medarbetarna har stor frihet att själva lägga upp sitt arbete under förutsättning att målen uppnås.
För att trivas i rollen bör du attraheras av servicefokuset i förvaltningens uppdrag. Du bör också ha förståelse för vad kommunal verksamhet innebär.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Lundberg, verksamhetsområdeschef
08-508 117 70
Adrian Malmberg, HR-konsult
08-508 117 31
Adrian Malmberg, HR-konsult
08 508 11 731
Thomas Lundberg, verksamhetsområdeschef
08 508 11 770