OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi kallar den internt för Utbildare och det är en drömtjänst för dig som vill kombinera erfarenhet av bokslut och koncernredovisning med utbildning!
Hogia Performance Management AB, är en del av Hogia-gruppen och har två verksamhetsområden. Spets fokuserar på finansiell rapportering. Där säljer, driftsätter och supporterar vi systemstöd för Bokslut, Skatt, Koncernredovisning och controllerverktyg som Transaktionsanalys och Beslutsstöd. Vårt uppdrag är att hjälpa våra företagskunder att arbeta effektivare med sin finansiella rapportering, framför allt på årsbasis men även löpande under året. Vi ser en tydlig trend på marknaden att efterfrågan av digitala tjänster ökar. Hogia satsar därför stort på utvecklingen av framtidens molnbaserade lösningar inom ekonomiområdet. För att möta efterfrågan behöver vi stärka upp vårt team med en konsult med specialistkunskaper inom koncernredovisning.
I rollen som utbildare kommer du att ansvara för och utföra utbildningar inom Hogias produkter, främst i vår koncernmodul men även inom bokslut. Du kommer att hantera flera projekt samtidigt och hålla programutbildningar med både nya och befintliga kunder. Rollen innebär även att agera stöd till säljare vid nya affärer, där du kommer att bidra med dina kunskaper. Utbildningarna kan utföras både digitalt och på plats hos kund. Rollen är placerad i Stenungssund men vi har även kontor i Göteborg och Stockholm.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av
Utbildningar
Säljstöd
Kundkontakt
Baksupport
Hålla sig uppdaterad inom området
Vem är du?
För att bli lyckosam i rollen är du inlyssnande, tycker om kundkontakter och har god kommunikativ förmåga. Vidare är du noggrann, förtroendegivande och trygg i dig själv. Du är en initiativtagare med god problemlösningsförmåga.
Du har några års arbetslivserfarenhet av bokslut samt koncernredovisning med goda kunskaper i K2 och K3. Vi ser att du antingen har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i Excel och känner dig trygg i olika systemmiljöer. Har erfarenhet av att arbeta med utbildningar är detta meriterande.
Om Hogia
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare.
Mer information om Hogia finns att läsa här.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Hogia med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV på wise.se och du får då svara på några korta frågor - vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Christina Norin christina.norin@wise.se eller Shadi Mårtensson shadi.martensson@wise.se
Välkommen med din ansökan!