OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och strukturerad konsult för att ingå i vårs kunds Project Quality Team och ansvara för att planera, samordna, styra/övervaka och organisera produktionskvalitetsaktiviteter hos kundens leverantörer.
Arbetsuppgifter:
* Vara kontaktperson för leverantörskvalitetsfrågor inom projektet.
* Planera, samordna, styra/övervaka och organisera kvalitetsaktiviteter hos leverantörer.
* Säkerställa att nödvändiga resurser finns tillgängliga internt och hos leverantören för att genomföra projektplanen.
* Hantera kundbevittningar hos leverantör, primärt via distans med hjälp av Teams, Zoom eller liknande.
* Samla in och granska kvalitetsdokumentation, testplaner, certifikat och instruktioner.
* Hålla sig uppdaterad på statusen hos projektets 20-40 leverantörer.
Kompetenskrav:
* Ingenjörsexamen inom mekanik, elektroteknik, kraftteknik, processteknik eller liknande.
* Flytande engelska i tal och skrift är ett krav, kunskaper i svenska språket är mycket meriterande.
* Erfarenhet eller utbildning relaterad till konstruktion, tillverkning eller drift av roterande maskineri är meriterande.
* Kunskaper i ytterligare språk som franska, spanska och/eller arabiska är meriterande.
* Strukturerad och samarbetsvillig personlighet.
* Stark lagspelare med god kommunikationsförmåga och en vilja att driva projektet framåt.
* Tidigare erfarenhet av kvalitetsorganisation är meriterande.
* Yrkeserfarenhet inom logistik är meriterande.
Krav på erfarenhet:
* 2-5 års arbetslivserfarenhet.
Ansökan
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag! Vid frågor, kontakta ansvarig konsultchef johanna.sangrud@manpower.se